Rīga, 13.aug., LETA. Līdz šim kopējais alkoholisko dzērienu patēriņš Latvijā šogad samazinājies par 3,3%, salīdzinājumā ar analogu periodu gadu iepriekš, aģentūrai LETA sacīja alkoholisko dzērienu izplatītāja SIA "Amber Distribution Latvia" vadītājs Pāvels Fiļipovs.
Viņš skaidroja, ka tirgus dati liecina pretējo, ka vairākās dzērienu kategorijās ir novērojums kritums no 1,7% līdz pat 5,9%, kopējam alkoholisko dzērienu patēriņam 2021.gadā samazinoties par 3,3%.
Pēc kompānijas rīcībā esošās informācijas, pašlaik samazinās pieprasījums stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem, kā piemēram, viskijam, brendijam un liķieriem, savukārt visvairāk rādītāji kritušies degvīnam - par 3,8%. Tāpat ir kritušies pārdošanas apjomi alum - par 5,9%.
"Visstabilākā šobrīd ir vīnu kategorija, kā arī neliels pieaugums ir vērojams dzirkstošo vīnu kategorijai, kopā kategorijām sasniedzot 3% pieaugumu," komentēja Fiļipovs, piebilstot, ka šis pieaugums gan jāvērtē gada griezumā, jo pavasara mēnešos lielākie izplatītāji lūko iegādāties vīnu un dzirkstošo dzērienu uzkrājumus vasaras mēnešiem, tādēļ patieso šo kategoriju dinamiku varēs izpētīt tikai rudenī.
Tāpat kompānijas vadītājs pauda, ka viena no globālajām tendencēm - dzirkstoši alkoholiskie kokteiļi jeb RTD (ready-to-drink) kokteiļi un fermentētie dzērieni - piedzīvo popularitātes pieaugumu arī Latvijā, šai kategorijai pieaugot par 9%.
Vaicāts par pandēmijas ietekmi uz sabiedrības alkohola patērēšanas tendencēm, Fiļipovs norādīja, ka, sākoties globālajai pandēmijai, jūtami pieauga pārdotā degvīna apjomi, īpaši degvīniem ar visaugstāko alkohola saturu. "Šis skaidrojams ar iedzīvotāju nodomiem degvīnu patērēt dezinfekcijas mērķiem," sacīja kompānijas vadītājs.
Tāpat viņš minēja, ka, turpinot izpētīt pircēju uzvedības maiņu pandēmijas ietekmē, novērojams, ka pircēju izvēle ir kļuvusi racionālāka. Cita starpā vēl lielāka uzmanība tiek pievērsta cenas piedāvājumiem, izvēle biežāk veikta par labu jau zināmiem dzērienu zīmoliem, kā arī pircēji biežāk izvēlas dzērienus ar lielāku tilpumu. Pēc viņa paustā, tirdzniecības ierobežojumu rezultātā pircēji mazāk sliecās izvēlēties jaunus un nepazīstamus produktus, priekšrocību dodot jau pārbaudītām vērtībām.
"Līdz ar globālo pandēmiju Latvijā jūtami samazinājās tūrisma plūsma, kas sekmēja arī leģendārā "Rīgas Melnais Balzams" apjoma kritumu. Situācijas uzlabojums sagaidāms tikai ar pastāvīgas tūrisma plūsmas atjaunošanos," prognozēja Fiļipovs.
Viņš arī stāstīja, ka pavasarī pandēmijas situācijai Latvijā mazliet uzlabojoties, palielinājusies pircēju interese par jaunām kategorijām un globālajām tendencēm. Šī iemesla dēļ novērojams vairāku kategoriju patēriņa pieaugums, tostarp pircēji lielāku interesi izrāda par rumu, džinu, konjaku un sidru.
Ilgtermiņā ir novērojama arī patērētāju tendence pārejai no stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem uz vieglajām kategorijām, kā piemēram, vīniem, sidriem un kokteiļiem, uzskaitīja "Amber Distribution Latvia" vadītājs. Līdztekus viņš sacīja, ka neiztrūkstoši šo produktu noietu ietekmēja arī Latvijai netipiski karstā vasara, lielai sabiedrības daļai izvēloties veldzēties ar šiem vēsajiem dzērieniem.
"Ir tādas tendences, kas šeit ir uz palikšanu, kā arī tādas, kuras mēs labprātāk redzētu aizejam," komentējot pandēmijas ieviestās tendences un to saglabāšanās prognozes, sacīja Fiļipovs.
Viņš atzīmēja, ka viena no svarīgākajām pārmaiņām, kas skāra industriju, bija atļauja alkoholisko dzērienu tirdzniecībai tiešsaistē jeb internetā, un paredzams, ka produktu piedāvājums caur šo tirdzniecības kanālu līdzīgi kā citās valstīs tikai attīstīsies un kļūs vēl aktuālāks.
"Apbēdinošākā no tendencēm bija tūrisma izsīkums un iecienīto tirdzniecības un izklaides vietu, īpaši Vecrīgā un Jūrmalā, slēgšana," atzina kompānijas vadītājs. Vienlaikus viņš pauda cerību, ka šī gada rudens un ziema būs saudzīgāka pret uzņēmējiem, kā arī turpināsies pozitīvā iezīme - HoReCa nozares atdzimšana, veidojoties jaunām vietām, kuras apmeklēt.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Amber Distribution Latvia" 2020.gadā strādāja ar 131,502 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 6,5% vairāk nekā gadu iepriekš. Vienlaikus par 6,6% pieauga arī kompānijas peļņa, kas pērn sasniedza 4,678 miljonus eiro.
Kompānija reģistrēta 1998.gadā, un tās pamatkapitāls ir 939 046 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Luksenburgā reģistrētais "Amber Beverage Group Holding S.a.r.l.", savukārt patiesais labuma guvējs ir Šveicē dzīvojošais Izraēlas pilsonis, miljardieris Jurijs Šeflers.
"Amber Distribution Latvia": Kopējais alkoholisko dzērienu patēriņš Latvijā samazinājies par 3,3%
LETA 13.08.2021
Valmierā atklāts jaunais Vidzemes Rehabilitācijas centrs
LETA 29.11.2024
Rīga, 29.nov., LETA. Šodien Valmierā atklāts jaunais Vidzemes Rehabilitācijas centrs, aģentūru LETA informēja SIA "Vidzemes slimnīca" sabiedrisko attiecību un mārketinga speciāliste Agnija Upīte.
Vidzemes slimnīca ir noslēgusi vairāk nekā sešus milj
...
"Eleving Group" pirms termiņa dzēsīs subordinētās nenodrošinātās obligācijas 25 miljonu eiro apmērā
LETA 29.11.2024
Rīga, 29.nov., LETA. Nebanku kreditētājs "Eleving Group" pirms termiņa šodien dzēsīs subordinētās nenodrošinātās obligācijas 25 miljonu eiro apmērā, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.
Obligāciju dzēšanas termiņš iepriekš bija noteikts 2031.gada 29.de
...
Pēc pārtraukuma klubs "Depo" atsāks darbību ar trīs grupu uzstāšanos
LETA 29.11.2024
Rīga, 29.nov., LETA. Ar trīs grupu uzstāšanos klubs "Depo" Rīgā šodien pēc neilga pārtraukuma atsāks darbību.
Kā aģentūrai LETA iepriekš norādīja kluba īpašnieks Guntis Vanags, bija ziņots par kluba darbības pārtraukšanu uz laiku, jo, mainoties ēkas
...