Rīga, 15.maijs, LETA. Auto pārbūves uzņēmuma SIA "Electrify" meitasuzņēmums AS "Electrify H2" sācis darbu pie ar ūdeņradi darbināmas motorlaivas izstrādes, un tā īstenošanai plāno piesaistīt 201 250 eiro no individuāliem pūļa investoriem, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.
"Electrify H2" iecere paredz izstrādāt pilnībā ar ūdeņradi darbināmas motorlaivas, piedāvājot ilgtspējīgākus transporta risinājumus ne tikai Latvijas tirgum.
"Electrify H2" vadītājs Agris Amoliņš skaidro, ka Eiropas Savienības (ES) mērķis ir līdz 2050.gadam kļūt klimata neitrālai. Šobrīd emisijas no transporta veido 25% no kopējā izmešu apjoma. Savukārt tirgū ir konkurētspējīgu transporta līdzekļu iztrūkums motorlaivu segmentā, kas atbilstu ilgtspējīgu mobilitātes risinājumu kritērijiem, un faktiski ūdenstransporta tirgū šobrīd nav ar ūdeņradi darbināmu peldlīdzekļu.
Uzņēmums jau šobrīd izstrādā motorlaivu, kas balstīsies uz ūdeņraža molekulu tehnoloģiju, kuras rezultātā vienīgais radītais blakus produkts ir tīrs ūdens.
"Electrify H2" galvenais inženieris Kristaps Dambis skaidro, ka ūdeņraža tehnoloģijas ļaus motorlaivām veiktspējas ziņā būt ievērojami pārākām nekā peldlīdzekļiem, kas aprīkoti tikai ar elektromotoru, tādējādi nodrošinot garāku attālumu mērošanu un energoietilpīgāku uzdevumu veikšanu. Šo laivu uzturēšanas izmaksas būs zemākas nekā ar fosilo degvielu darbināmajam virsūdens transportam. Lielu daļu laivas komponenšu plānots ražot Skultē.
Lai piesaistītu papildu finansējumu 201 250 eiro apmērā un nodrošinātu tehnoloģijas izstrādi iespējami tuvākajā laikā, "Electrify H2" ir nolēmuši ļaut individuāliem pūļa investoriem kļūt par 20% uzņēmuma daļu akcionāriem, izmantojot platformu "CrowdedHero". Tas nozīmē, ka par uzņēmuma līdzīpašnieku varēs kļūt jebkurš interesents. Uzņēmums plānojis, ka tuvāko piecu gadu laikā investīciju pieaugums pie sekmīga scenārija, neieskaitot dividenžu atdevi un procentu maksājumus, var sasniegt septiņas līdz 10 reizes.
Investīciju piesaiste norisināsies līdz diviem mēnešiem. Minimālā investīcija projektā ir 115 eiro, bet plānotā dividenžu atdeve vismaz 40% no 2026.pārskata gada peļņas.
"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Electrify H2" reģistrēta šogad martā, un tās pamatkapitāls ir 35 000 eiro.
Uzņēmuma vienīgais īpašnieks "Electrify" nodarbojas ar sērijveida kravas mikroautobusu pārveidi par elektriskiem pasažieru mikroautobusiem. "Electrify" reģistrēta 2019.gadā un tās pamatkapitāls ir 3000 eiro. Uzņēmuma finanšu dati par 2022.gadu vēl nav pieejami, bet 2021.gadā tas strādāja ar 1,64 miljonu eiro apgrozījumu un 529 112 eiro peļņu. "Electrify" ir trīs īpašnieki - 51% daļu pieder Aigaram Dancim, 30% - Kristapam Dambim un 19% - Agrim Amoliņam.
"Electrify H2" ar ūdeņradi darbināmu motorlaivu ražošanai no pūļa investoriem vēlas piesaistīt 201 250 eiro
LETA 15.05.2023
Valmierā atklāts jaunais Vidzemes Rehabilitācijas centrs
LETA 29.11.2024
Rīga, 29.nov., LETA. Šodien Valmierā atklāts jaunais Vidzemes Rehabilitācijas centrs, aģentūru LETA informēja SIA "Vidzemes slimnīca" sabiedrisko attiecību un mārketinga speciāliste Agnija Upīte.
Vidzemes slimnīca ir noslēgusi vairāk nekā sešus milj
...
"Eleving Group" pirms termiņa dzēsīs subordinētās nenodrošinātās obligācijas 25 miljonu eiro apmērā
LETA 29.11.2024
Rīga, 29.nov., LETA. Nebanku kreditētājs "Eleving Group" pirms termiņa šodien dzēsīs subordinētās nenodrošinātās obligācijas 25 miljonu eiro apmērā, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.
Obligāciju dzēšanas termiņš iepriekš bija noteikts 2031.gada 29.de
...
Pēc pārtraukuma klubs "Depo" atsāks darbību ar trīs grupu uzstāšanos
LETA 29.11.2024
Rīga, 29.nov., LETA. Ar trīs grupu uzstāšanos klubs "Depo" Rīgā šodien pēc neilga pārtraukuma atsāks darbību.
Kā aģentūrai LETA iepriekš norādīja kluba īpašnieks Guntis Vanags, bija ziņots par kluba darbības pārtraukšanu uz laiku, jo, mainoties ēkas
...