Domāju, ka grūtākais mums vēl ir priekšā, nevis aiz muguras – ne tikai zivrūpniekiem un pārtikas ražotājiem, bet visa veida biznesa uzņēmumiem kopumā. Visi signāli par to liecina. Šogad mēs neesam sagaidījuši to, ka kristos izejvielu cenas, sākot no iepakojuma, beidzot ar zivīm, eļļu un parējām izejvielām. Šīs cerības nav piepildījušas un cenas ir palikušas tādā pašā augstā līmenī, vai pat pieaugušas. Šobrīd eksporta tirgos kvalitāti aizstāj kvantitāte. Ja iepriekš patērētājus interesēja jauni un interesanti produkti un tos varēja atļauties par augstāku cenu, tad šobrīd tas tā vairs nav. Patērētāji Vācijā, Dānijā, Norvēģijā, tiklīdz mainās cenas veikalu plauktos, vairs nepērk. Vēl mazāk viņus interesē jauni produkti un inovācijas. Kopumā zivrūpniecības nozarē šogad krituma nebūs, bet visi tomēr izjūt globālā tirgus samazināšanos, spiedienu uz cenu, un tiem uzņēmumiem, kuriem nav manevra iespējas, būs grūti. Cena šobrīd ir izšķirošais faktors sadarbībā ar jebkuru lielo pircēju Rietumos.