Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) nozarē pandēmijas sekas izjutīsim vienmēr, jo pandēmija aizgāja, atstājot citu ikdienas situāciju un paradumus. Piemēram, attālinātais darbs IKT nozarē ir uz palikšanu. Tā rezultātā arī vadītājiem ir jāpielāgo savs vadības stils darbam ar attālinātu komandu, jāatrod labākie modeļi, lai nodrošinātu darba efektivitāti un balansu starp darbu un privāto dzīvi, lai darbinieki neizdegtu. Attālinātais darbs ir arī izaicinājums personālvadībai, piemēram, piederības sajūtas radīšana organizācijai. Kā pandēmijas laika bonusu var minēt attālinātās mācības un sanāksmes, kas ļauj efektīvāk izmantot laiku. Vienlaikus ir jūtams iedzīvotāju digitālo prasmju uzlabojums. Cilvēki ir sapratuši, ka prast izmantot digitālos rīkus ir ne tikai neizbēgami, bet arī noderīgi. Redzams, ka iniciatīvām, kas nāk ar saprātīgu piedāvājumu iemācīt un saprast tehnoloģijas, ir liela atsaucība, jo sabiedrība grib izprast nezināmo, sevišķi, ja ar viņiem runā vienkāršā un saprotamā valodā. Arī pandēmija iemācīja lietot attālinātos rīkus un uzlabot sabiedrības digitālo pratību. Runājot par Krievijas uzsākto karu Ukraina, daudziem IKT uzņēmumiem bizness ir bijis gan Ukrainā, gan Krievijā, gan Baltkrievijā. Šajās valstīs ir bijuši gan klienti, gan partneri, kas, protams, ietekmē visus uzņēmējdarbības procesus. Taču IKT nozare ir spējusi pārorientēt savu biznesu uz citiem eksporta tirgiem. Kopumā Latvijas IT klasteris ir pozitīvi noskaņots par nozares attīstību, tomēr arī pašai IKT nozarei būtiski ir domāt par darbinieku kvalifikācijas celšanu. Vienlaikus pieaugot prasībām pret IKT nozari kopumā, rodas nepieciešamība ikvienam nozarē strādājošajam paplašināt savas zināšanas atbilstoši mūsdienu tendencēm. Ja agrāk IT speciālisti bija nepieciešami tikai IT uzņēmumā, šobrīd šāds speciālists ir vajadzīgs teju ikvienā uzņēmumā. Tehnoloģiju zināšanas būs pamats jebkurā nākotnes profesijā. Lielākais uzņēmumu potenciāls slēpjas efektivitātes celšanā, proti, kā ar mazāk speciālistiem izdarīt vairāk, tāpēc uzņēmuma vadītājiem ir jāieguldās katra darbinieka individuālo vajadzību izpratnē, tās salāgojot ar uzņēmuma izvirzītajiem mērķiem.