Skatoties uz šī gada pirmajiem mēnešiem redzam, ka gads pēc ārvalstu tūristu plūsmas ir iesācies nedaudz labāk par gadu iepriekš, taču vēl joprojām tas ir par vairāk nekā 30% mazāks nekā pirms pandēmijas. Joprojām redzam, ka Latvijā ārvalstu tūristu plūsma atgūstas vislēnāk salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības (ES) valstīm. Par pamatu tam ir ģeopolitiskie notikumi Eiropā, kas būtiski iespaido tūristu vēlmi doties uz valstīm, kas robežojas ar Krieviju. Tāpat būtisks pienesums pirms kara Ukrainā un pandēmijas bija krievu tūristi, kuri veidoja vairāk nekā 30% no visiem ārvalstu tūristiem Latvijā un šobrīd tiem ieceļošana Latvijā ir liegta. Tāpat svarīgi uzsvērt, ka Latvija nepiešķir pietiekami apjomīgus finanšu resursu Latvijas tēla reklamēšanai un LIAA Tūrisma departamenta mārketinga aktivitātēm, kas arī likumsakarīgi attaino Latvijas atrašanos pēdējā vietā starp visām ES valstīm. Lietuva un Igaunija jau vēsturiski ir ieguldījušas vairāk finanšu resursus valsts tēla mārketinga aktivitātēm, kas arī ir rezultējies ar lielāku eksporta pienesumu no ārvalstu tūristiem.