Kravu autopārvadājumu apjomi šogad ir samazinājušies visos virzienos. Austrumu jeb Krievijas un Baltkrievijas virzienā tie ir samazinājušies pret šīm valstīm piemēroto sankciju, bet Rietumu virzienā – milzīgās konkurences dēļ. Tie pārvadātāji, kuri strādāja Rietumeiropas tirgū, saglabājuši savus apjomus, taču konkurence būtiski pieaugusi, jo Rietumeiropas tirgū nebija novērojams transporta deficīts. Tagad par vienu kravu konkurē trīs vai četri pārvadātāji, tāpēc sāk veidoties cenu dempinga situācijas, jo katrs grib izdzīvot. Kam būs lemts, tas izdzīvos, kam nē – tas neizdzīvos. Ir gadījumi, kad lieli pārvadātāji piereģistrē uzņēmumus un automašīnas Polijā vai Vācijā, lai saglabātu konkurētspēju un nebūtu katru ceturto nedēļu jāatgriežas Latvijā, kā to pieprasa Eiropas Mobilitātes pakotne. Piemēram, Lietuvas pārvadātāji Rietumeiropā ir pārreģistrējuši 8000 automašīnas, Latvijas pārvadātājiem šis skaits ir mazāks, bet vienalga nozīmīgs. Lai konkurētu, ir nepieciešams iekļauties Rumānijas, Polijas, Vācijas piedāvātajās cenās, bet ar Mobilitātes pakotnes prasībām šajās cenās nevar iekļauties, tāpēc nākas pārreģistrēt transportu, veidojot uzņēmumus citās valstīs. Savukārt tie, kas strādāja tikai Austrumu virzienā, mēģina dempingot un iegūt vismaz kādas kravas. Šiem pārvadātājiem nebija “Euro 6” automašīnas, tāpēc Eiropas tirgū viņi nevarēs konkurēt. Kravu ir tik maz, ka nevarēs ilgi izturēt. Ir pārvadātāji, kas maina darbības sfēras, bet autotransportu iekonservē. Daļa orientējas uz iekšējo tirgu, kur ir aktivitāte celtniecības tirgū, graudu sezona. Liela daļa šo pārvadātāju nodarbojās ar kokmateriālu transportu no Austrumiem, un pēc tam ar pārstrādātas produkcijas transportu uz Rietumiem, taču tagad kokmateriāli no Austrumiem ir pakļauti sankcijām. Turpinās problēmas ar darbaspēka piesaisti, pārvadātāji izmanto visu, ko vien var. Tā kā Krievijas pilsoņiem darba vīzas netika pagarinātas, viņi ir tirgu atstājuši, tagad autopārvadātāji mēģina ievest šoferus no Filipīnām un Indijas, lai gan tas var radīt problēmas ziemā, jo nav pieredzes braukt pa tādiem ceļiem. Vietējie jaunieši nelabprāt apgūst tālbraucēja šofera profesiju, jo tas ir ļoti atbildīgs, zināšanu ietilpīgs darbs, kuram ilgi jāmācās un jāiziet dažādi kursi.