Starptautiskās "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pirmās projekta kārtas izmaksas Baltijā var sasniegt 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā 6,4 miljardus eiro, savukārt kopējās projekta izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, secināts kompānijas "Boston Consulting Group" izmaksu un ieguvumu veiktajā analīzē. Iepriekšējā analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro. Tostarp aptuveni 18% jeb 3,2 miljardu eiro pieaugumu rada papildu ārējās prasības un tādi faktori kā trešo pušu prasības, dažādi iestāžu tehniskie noteikumi, savietojamības tehniskās specifikācijas un citas izmaiņas, par 31% jeb 5,7 miljardiem eiro augušas izmaksas, kas saistītas ar projekta tvēruma paplašināšanu, tostarp ar reģionālo staciju iekļaušanu, izmaiņām tehniskajos standartos saskaņā ar vienotām projektēšanas vadlīnijām un paaugstinātas prasības infrastruktūras drošībai un veiktspējai, bet 51% jeb 9,2 miljardu eiro pieaugums saistīts ar precīzākiem izmaksu aprēķiniem tagad, kad projektēšana ir noslēguma fāzē un visā trasē veikta vērtību inženierija. Tāpat aprēķinā iekļauta 40% inflācijas kopš 2017.gada radītā ietekme uz projekta sadārdzināšanos.