Līdz jūlija sākumam kopējais Rīgas ostā pārkrauto kravu apjoms ir bijis par 7,8% mazāks nekā pērn šajā laikā. Šī gada plāns ir pārkraut ap 20 miljoniem tonnu, un tagad ir izpildīta puse no tā. Šogad lielāko kravu apjomu noteikti veidos kokmateriāli. Pēc tam nāk konteinerkravas un lauksaimniecības kravas. Kas attiecas uz kokmateriālu kravām, tad pārsvarā tās ir vietējās, un līdz ar to svārstību risks ir mazāks. Arī lauksaimniecības kravas ir vietējās, un ir diezgan droši, ka tās būs arī turpmāk. Konteinerkravas nāk tranzītā, tostarp no Vidusāzijas, un tur var parādīties dažāda veida ierobežojumi. Pagaidām tādu nav, un no Vidusāzijas kravas var ievest diezgan brīvi. Arī kravām no Ķīnas šis ir koridors, pa kuru kravas ar dzelzceļu līdz ostai var atvest 12-13 dienu laikā un tālāk jau tās sūtīt pa visu Eiropu, kas ir daudz ātrāk, nekā veikt visu ceļu ar kuģi. Taču visām šīm kravām ir augsts risks, jo pa vidu ir Krievija, un mēs nezinām, vai kādā brīdī tā nevar paziņot, ka kaut kas neapmierina, un ieviest ierobežojumus. Tomēr pagaidām nekā tāda nav, un mēs ceram, ka saglabāsies arī konteinerkravu apjomi.