Es vienmēr esmu teikusi, ka Latvijā ir ļoti daudzi uzņēmēji, kuri nav tikai no tūrisma nozares. Piemēram, mums ir ļoti daudz mazu ražotāju, kas tūrismam ir ļoti svarīgi, un viņiem ir svarīgi tūristi, kas ir lielākie produkcijas atpazīstamības veidotāji un arī pircēji. Daudzi arī tādēļ brauc uz laukiem, lai iegādātos produkciju, redzētu, kā tā top, un vēlāk atgriežas. Tā mums ir milzīga priekšrocība. Kad taisām programmas, kurās ne tikai nakšņošana un ēdināšana ir svarīga, bet arī vēlme kaut ko apskatīt, gan tradicionālas, gan modernas vietas, tad Latvijā šādu programmu ir daudz vieglāk izveidot nekā Lietuvā un Igaunijā. Tagad ir jauns produkts, ko saucam par "Lauku dzīvesveidu". Latvijā tas ir daudz vieglāk veidojams nekā kaimiņvalstīs, nemaz nerunājot par Skandināviju, kur maz cilvēku ir ar mieru savu laiku pavadīt ar tūristiem. Mums šādi cilvēki ir, un tā ir milzīga priekšrocība un vērtība. Kur mēs klibojam, un zinu, ka Lietuvā tā nav nemaz un Igaunijā arī, ir uzņēmējdarbības konkurence ar publisko sektoru. Tas, ka pašvaldība var taisīt vienu, otru un trešo viesnīcu, tā es neesmu dzirdējusi, ka vēl kaut kur būtu. Tas, protams, atspēlējas īsākā un ilgākā laika posmā, un tur pazūd uzņēmēji. Viņi tur neatgriežas un neatgriezīsies, kamēr vien šī problēma netiks iznīcināta saknē. Tādu vietu ir salīdzinoši daudz, Latgalē jau pirmām kārtam, un tur tādēļ ļoti trūkst uzņēmēju. Ja gribat apceļot Latgali, tad faktiski tas kļūst arvien sarežģītāk. Ne jau viena Rēzekne šajā gadījumā ir problēma, ir vēl. Šis starojums no publiskā sektora uzņēmējdarbības graušanā ir uz visu Latgali. Uzņēmējs neieguldīs sektorā, kur tev blakus pašvaldība var uzcelt SPA viesnīcu, sakot, ka, redz, mums nav. Tas ir arī viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc Latvija uzņēmējdarbībā starp Baltijas valstīm ir krietni iepalikusi, un tas jau nav tikai tūrismā, kur publiskais sektors konkurē, arī bērnudārzi, ārstniecības iestādes un tamlīdzīgi. To valdība līdz šim nav redzējusi. Tādēļ samazinās arī pakalpojumu kvalitāte, jo publiskais sektors to nespēj nodrošināt, kvalitāte ilgstošā laikā krītas vietās, kurās ir konkurences problēmas. Mums ir balti pleķi, kur nav uzņēmējdarbības, un ir skaidrs, ka drīz tur nebūs un jau nav tūristu.