COVID-19 pandēmija ir iezīmējusi jaunas tendences darba tirgū, tomēr, apzinoties pārmaiņu esamību, uzņēmumi var plānot pēc iespējas veiksmīgāku nākotnes biznesa stratēģiju. Pagaidu nodarbinātības un darbā pieņemšanas uzņēmums “Biuro” dalās ar ieteikumiem par to, kā pie mainīgās darba tirgus vides nodrošināt uzņēmuma izaugsmi arī 2022. gadā.
2020. gadā nenoteiktība liedza iespēju darbiniekiem pieņemt drosmīgus lēmumus, un algas samazinājās īpaši zemu. 2021. gadā situācija mainījās, pieaugot darbinieku lomai, tiem atgriežoties pirms-pandēmijas darba tirgus vidē. Kandidātiem plašā vakanču klāstā bija dažādas izvēles iespējas, kas veicināja darba devējus piedāvāt konkurētspējīgu atalgojumu un darba apstākļus padarīt atbilstošākus.
Uzvar tie, kuri precīzi zina, ko meklē
Pieaugošā konkurence starp darba devējiem un darbiniekiem ir palielinājusi ātruma un precizitātes nozīmi. Cīņā par darbiniekiem uzvar tie uzņēmumi, kas precīzi spēj definēt prasības kandidātiem, tādejādi uzreiz ir iespējams pieņemt darbā atbilstošus kandidātus.
Zīmola pievilcību ietekmē uzņēmuma kultūra
Darba tirgū novērtētiem darbiniekiem ir izvēles iespējas, tāpēc viņi meklē ne tikai augstu atalgojumu un pievienoto vērtību, bet arī jēgpilnas attiecības, novērtēšanu un atzinību. Tā kā darbinieku cerības ir pieaugušas, laba personāla vadības prakse ir kļuvusi īpaši svarīga.
Personāla mainības izmaksas
No darba aizgājuša darbinieka aizstāšana izmaksā ievērojami vairāk nekā esošā uzturēšana. Zema darbinieku iesaiste ir neizdevīga un nevēlama uzņēmumam, jo neļauj darbiniekiem efektīvi veikt darba pienākumus un justies droši darba vidē. Uzņēmumi, kas nav noslīpējuši šo procesu, ir piedzīvojuši ļoti straujas pārmaiņas jauno darbinieku vidū.
Skaista un radoša kampaņa darbinieku (ne)vilinās
2021. gadu ir iespējams raksturot kā radošuma uzplaukuma posmu: reklāma lietotnē “Tinder" vai uz ēku sienām ir tikai daži no nestandarta pieeju piemēriem, kā piesaistīt kandidātus. Radoši risinājumi var iepazīstināt kandidātus ar informāciju par uzņēmumu, taču tie neatsver nepievilcīgus darba apstākļus, nekonkurētspējīgu atalgojumu vai sliktu reputāciju. Darba devēji, kuri solīja pārāk daudz, bet nespēja savu teikto izpildīt, saskārās ar situāciju, kad darbinieki priekšlaicīgi pameta uzņēmumu.
Ko meklēt?
Pēdējie pāris gadi ir iemācījuši nākotnē raudzīties piesardzīgi, tomēr šis periods iezīmējis tendences, ar kurām darba devējiem būs jāsadzīvo vēl gadiem ilgi. Tendenču vidū ir pieaugošais darbinieku trūkums un personāla mainības tempu kāpums.
Tiek prognozēts, ka personāla mainība turpinās augt, jo 2021. gadā šis rādītājs neatgriezās pirms-pandēmijas līmenī. Uzņēmumiem tas nozīmē to, ka arī turpmākajos gados būs nepieciešams ātri reaģēt uz izmaiņām darba tirgū, saglabājot konkurētspēju, pievilcīgu atalgojumu un labu personāla vadības prasmi.
Mācoties no 2021. gada pieredzes, mēs vēl vairāk dzirdēsim par uzņēmumu kultūru, vērtībām un darbinieku apmierinātības nozīmi darba tirgū 2022. gadā.
Foto: Freepik.com/ pressfoto