Interneta lietotāju un mājaslapu skaits turpina augt straujāk nekā jebkad agrāk. Saskaņā ar jaunākajiem datiem vietņu skaits šobrīd jau pārsniedz 1,13 miljardus un katru dienu tiek izveidotas aptuveni 660 tūkstoši jaunu mājaslapu (Website Rating). Šie skaitļi liecina, ka internets kļūst par vēl piesātinātāku vidi, kurā konkurēt par lietotāju uzmanību.
Tomēr realitātē vairāk nekā 80% mājaslapu ir neaktīvas, nesaņem apmeklējumus un neizmanto potenciālu (Website Rating). Citiem vārdiem, interneta lietotājiem ir ierobežota vai liegta pieeja to saturam. Iemesls? Nepietiekama tehniskā optimizācija, novecojis saturs un nesakārtota SEO stratēģija. Tās ir tā saucamās “neaktīvās” vietnes, kas neskaitāmiem biznesiem nenodrošina atdevi no to izveidē ieguldītajiem resursiem.
Vai jūsu mājaslapa ir viena no tām? Uzziniet, kā atdzīvināt savu vietni un padarīt to par efektīvu digitālā biznesa rīku!
Kādas pazīmes raksturo “neaktīvas vietnes”?
Neaktīvu vietni (inactive website) atkarībā no konteksta var raksturot dažādas pazīmes. Nosauksim galvenos iespējamos skaidrojumus!
Tehniski nestrādājoša vietne
Tā ir vietne, kas vairs netiek uzturēta vai kurai ir ilgstošas tehniskas problēmas:
- beidzies domēna derīguma termiņš: šādā gadījumā lietotāji, apmeklējot mājaslapu, saņem kļūdas paziņojumu, piemēram, "This site can’t be reached" vai "Domain expired";
- nav atjaunots servera vai hostinga plāns: ja hostinga plāns nav atjaunots vai beidzies, vietnes saturs vairs nav pieejams tiešsaistē;
- drošības problēmas: ja vietne ir inficēta vai kļuvusi par ļaundabīgu programmu uzbrukuma upuri, tā bieži tiek bloķēta vai lietotājiem parādās brīdinājums, ka vietne nav droša.
Neatjaunots un novecojis saturs
Tās ir vietnes, kurās ilgstoši nav atjaunināts saturs, tostarp bloga ieraksti. Šādi resursi tehniski ir pieejami, bet tiek uzskatīti par "mēmiem" vai pamestiem.
Minimāls vai neesošs apmeklējums
Šī ir visizplatītākā interpretācija digitālā mārketinga un SEO kontekstā. Pat ja vietne ir "dzīva" un tehniski pieejama, tās apmeklējums ir niecīgs (piemēram, pāris apmeklētāju mēnesī). Šīs vietnes visbiežāk nav SEO optimizētas vai to saturs nespēj piesaistīt lietotājus.
Apmeklētājiem nedroša vietne
Tā kā datu drošība ir būtisks faktors, lai meklētājprogrammas vietni indeksētu, tad vairumā gadījumu tā ir mājaslapa, kurai nav SSL sertifikāta. Tādējādi neaktīva vietne ir kā slēgts veikals ar izkārtni pie durvīm. Tā var fiziski eksistēt, taču piekļuve ir liegta vai nedarbojas – domēns nav atjaunots, serveris nefunkcionē, vai arī vietnei nevar piekļūt tehnisku problēmu dēļ.
Ja mājaslapa ir izveidota, taču nespēj piesaistīt apmeklētājus un pārvērst tos par klientiem, tad tā nestrādā biznesa labā.
Kā nodrošināt, lai mājaslapa būtu efektīva un atpazīstama?
Lūk, TOP 3 ieteikumi, bez kuriem mūsdienās nevar iztikt neviena mājaslapa:
1. Tehniskā optimizācija – veselīgas mājaslapas pamats
Lai mājaslapa vispār darbotos un tiktu atrasta meklētājprogrammās, tai ir jābūt tehniski nevainojamai.
Galvenie soļi:
- savaicīgi atjaunot domēnu un hostingu, lai novērstu lapas tehnisko neaktivitāti;
- optimizēt vietnes ātrumu;
- novērst piekļuves kļūdas, piemēram, 404 (lapa nav atrasta) vai 500 (servera kļūda), kas traucē lietotājiem veiksmīgi apskatīt mājaslapas saturu;
- nodrošināt lapas drošību ar SSL sertifikātu;
- padarīt vietnes saturu apskatāmu no mobilajām ierīcēm.
Tehniska optimizācija nodrošinās, ka mājaslapa funkcionē nevainojami un meklētājprogrammas tās novērtēs augstākos meklēšanas rezultātos.
2. SEO optimizācija – vietnes redzamībai un organiskā apmeklējuma palielināšanai
Bez SEO (meklētājprogrammu optimizācijas) pat labākā mājaslapa var palikt neredzama. Lai piesaistītu organisko apmeklējumu, ieteicami šādi soļi:
- SEO audits, lai identificētu kļūdas un uzlabojumus;
- vietnes satura optimizēšana ar atslēgvārdiem, kas ir svarīgi attiecīgajai mērķauditorijai;
- vietnes struktūras uzlabošana ar iekšējām saitēm, lai uzlabotu navigāciju;
- ārējo saišu veidošana uz vietni.
SEO palīdzēs vietnei parādīties Google meklēšanas rezultātu augšgalā, piesaistot apmeklētājus, kuri tiešām meklē jūsu piedāvājumus.
3. Kvalitatīvs un aktuāls saturs – mājaslapas pievienotā vērtība
Saturs ir galvenais instruments, kas piesaista apmeklētājus, notur viņu uzmanību un pārliecina kļūt par klientiem. Tādēļ svarīgi:
- atjaunot esošo saturu, lai tas būtu aktuāls un informatīvs;
- regulāri veidot jaunu SEO optimizētu saturu: bloga rakstus, video, infografikas;
- iekļaut skaidrus aicinājumus uz darbību (CTA), piemēram, "Piesakies konsultācijai" vai "Sazinies ar mums";
- atpazīstiet mērķauditorijas problēmas un vajadzības – tieši tas veido uzticību.
Kā redzam, tad mājaslapas izveide automātiski nenodrošina tās apmeklējumu un konkrēto biznesa mērķu sasniegšanu. Ja mājaslapa ir jūsu biznesa virtuālais pārdevējs, tad tas, cik labi tas veiks savu darbu un piesaistīs klientus, atkarīgs no TOP 3 faktoriem: vietnes tehniskās optimizācijas, SEO stratēģijas un mājaslapas kvalitatīva un aktuāla satura.
Palīdziet mājaslapai un biznesam būt atrodamiem Google meklētājā, piesakieties bezmaksas konsultācijai mūsu vietnē www.e-komercija.lv un uzlabojiet savas mājaslapas veiktspēju! eComStrive digitālā aģentūra ar komandu palīdzēs jūsu biznesam augt un attīstīties, nodrošinot pilnu web izstrādes un SEO optimizācijas ciklu.