Baltijā lielākais starptautisko sauszemes pasažieru pārvadājumu operators "Ecolines", ņemot vērā politisko saspīlējumu Eiropas austrumos, iespēju robežās maina maršrutus, kuru gala mērķis ir Ukrainā.
"Ecolines" jau teju 17 gadus nodrošina pārvadājumus uz Ukrainu. Laika gaitā galamērķu skaits tika paplašināts, un 2013. gadā pārvadātājs nodrošināja reisus uz 5 galamērķiem Ukrainā – Dņepropetrovska, Kijeva, Odesa, Donecka, Ļvova (Truskaveca). Pasažieru interese par minētajiem maršrutiem, neskatoties uz politisko saspīlējumu Ukrainā, saglabājas augsta arī šobrīd.
"Mums nav pamata izvērtēt Ukrainas virzienu maršrutu slēgšanu, jo tā mēs liegtu iespēju nokļūt Ukrainā lielam skaitam cilvēku, tādēļ mums jāpieņem lēmumi, kā pārvadājumus saglabāt, maksimāli izslēdzot šķēršļus, kas var neprognozēti paildzināt ceļā pavadīto laiku – viens no risinājumiem ir apbraukt Baltkrieviju, kuras robežu šķērsošana, kā liecina pēdējo mēnešu pieredze, var būt saistīta ar aizkavēšanos," stāsta ECOLINES valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs.
Jau šobrīd pārvadājumi uz Ļvovu (Truskavecu) tiek veikti caur Poliju un pieredze liecina, ka šāds risinājums ir ērts, jo 2 robežu vietā jāšķērso viena.
No šā gada 17.jūnija "Ecolines" pārvadājumus uz Odesu veiks tikai caur Poliju. Lai arī vidējais maršrutā pavadītais laiks pieaug vidēji par 3 stundām. Pozitīvi vērtējams fakts, ka Latvijas iedzīvotājiem, lai nokļūtu Ukrainā, vairs nebūs nepieciešama tranzīta vīza braucienam caur Baltkrievijai.
Savukārt maršrutā uz Kijevu, baltoties uz pasažieru vajadzību izpēti, nolemts saglabāt abas iespējas, proti, galamērķi nonākt šķērsojot Baltkrieviju vai apbraucot to. To, kādu maršrutu izvēlēties, pasažieris var norādīt, pērkot biļeti.
"Nav noslēpums, ka kaimiņvalstu attiecības Eiropas austrumos ir ievērojami pasliktinājušās, un tas diemžēl, kā liecina mūsu pieredze, atsaucas uz robežu šķērsošanas un muitas kontroles procesu, tādēļ mēs pastāvīgi meklējam risinājumus un elastīgi reaģējam uz ikvienu procesu," piebilst Podgornijs.