Rīga, 14.sept., LETA. Pēc patērētāja sūdzības izskatīšanas un Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu pieņemšanas, juvelierizstrādājumu tirgotājs "Jahhonts" iekļauts Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) "melnajā sarakstā", liecina Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmums.
Lēmums pieņemts 7.jūlijā. Iemesls sūdzības izskatīšanai bijis neatmaksātā nauda 398,05 eiro apmērā patērētājam par līguma noteikumiem neatbilstošu gredzenu.
Lēmumā sacīts, ka patērētāja prasījusi tirgotājam mainīt gredzenu pret citu gredzenu, jo esošajam gredzenam, ko iegādājusi 2019.gada 1.jūlijā, pērnā gada septembrī pārklājums sāka zaudēt savu kvalitāti un izskatu. Patērētāja sākotnēji vērsās pie juvelierizstrādājumu tirgotāja ar iesniegumu, prasot mainīt gredzenu vai izsniegt dāvanu karti. Tomēr tirgotājs norādīja, ka gredzena bojājumi radušies ārēja mehāniska spēka iedarbības rezultātā, neievērojot lietošanas noteikumus, un patērētājai piedāvāja tikai gredzena remontu, atjaunojot nogājušo rodija pārklājumu.
Tāpat "Jahonts" piedāvāja veikt gredzenam neatkarīgu ekspertīzi, vai, ņemot vērā, ka patlaban gredzens atrodas pie patērētājas, pašai patērētājai nodot gredzenu ekspertīzei. Savukārt patērētāja strīdā atzīmēja, ka gredzenu lietojusi ļoti saudzīgi, un nepiekrīt gredzena remontam, jo uzskata, ka pēc gredzena rodija pārklājuma atjaunošanas tas nesaglabāsies ilgstoši.
Vienlaikus lēmumā atzīmēts, ka, atbilstoši komisijas rīcībā esošai informācijai, tirgotājs ir rekomendējis citam patērētājam, kas ir iegādājies divus baltā zelta gredzenus, atjaunot gredzenu pārklājumu reizi gadā. Savukārt šīs sūdzības patērētāja pirms pirms gredzena iegādes nav saņēmusi informāciju par nepieciešamību atjaunot gredzena rodija pārklājumu reizi gadā. Tāpat kompānija nav sniegusi skaidrojumu informācijas nesniegšanai vai apstrīdējusi tās sniegšanas nepieciešamību.
Tādējādi komisija secina, ka, patērētājai nesaņemot visu informāciju par gredzena īpašībām, komisijas ieskatā, saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu, gredzens uzskatāms par līguma noteikumiem neatbilstošu preci.
Lēmumā minēts, ka, atbilstoši minētajiem faktiem, kā arī tirgotāja nostājai, neapstrīdēt nepieciešamību atjaunot gredzena pārklājumu reizi gadā, komisija uzskata, ka ir pamatoti uzlikt kompānijai par pienākumu atmaksāt patērētājai naudu, kas samaksāta par gredzenu. Ņemot vērā, ka patērētāja gredzenu izmantoja neilgi - divus mēnešus -, komisijas ieskatā, patērētājai ir jāsaņem atpakaļ visa samaksātā naudu, proti, 398,05 eiro saskaņā ar 2019.gada 1.jūlija čeka kopiju.
Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Jahonts" 2018.gadā strādāja ar 10,064 miljonu eiro apgrozījumu un peļņu 2,354 miljonu eiro apmērā. Kompānija reģistrēta 1993.gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 455 252 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vjačeslavs Karjukovs.
Juvelierizstrādājumu tirgotājs "Jahonts" iekļauts PTAC "melnajā sarakstā"
LETA 14.09.2020
Pēc septiņus mēnešus ilgiem darbiem atjaunota Jaunmoku pils fasāde
LETA 22.11.2024
Rīga, 22.nov., LETA. Pēc septiņus mēnešus ilgušajiem fasādes atjaunošanas darbiem Jaunmoku pils ir apskatāma apmeklētājiem, aģentūru LETA informēja pils pārstāvji.
Atjaunošanas darbus veica SIA "Kaskāde būve", savukārt būvprojekta autors ir SIA "Arh
...
"Rīgas taksometru parka" kreditori lems par maksātnespējas procesa izdevumu atzīšanu
LETA 22.11.2024
Rīga, 22.nov., LETA. Maksātnespējīgās AS "Rīgas taksometru parks" kreditori šodien sapulcē lems par maksātnespējas procesa izdevumu atzīšanu, liecina kompānijas maksātnespējas procesa administratores Natālijas Sidorovas informācija Maksātnespējas reģ
...
Vērmanes dārzā atklās "Laimas" labdarības namiņu
LETA 22.11.2024
Rīga, 22.nov., LETA. Šodien plkst.11 Rīgā, Vērmanes dārzā, atklās SIA "Orkla Latvija" zīmola "Laima" labdarības namiņu, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.
"Orkla Latvija" pārstāvji norāda, ka šogad no 22.novembra līdz 18.decembrim plānots p
...