"Moller Baltic import" šogad 11 mēnešos pārdevis par 23% mazāk automašīnu nekā pērn

Rīga, 17.dec., LETA. Automašīnu "Volkswagen" un "Audi" izplatītājs Baltijā "Moller Baltic import" šogad 11 mēnešos pārdevis kopumā 74 464 automašīnas, kas ir par 23% mazāk nekā 2019.gadā attiecīgajā periodā, ceturtdien žurnālistiem pastāstīja "Moller Baltic import" izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Latvijā pārdotas 14 578 mašīnas, kas ir par 25% mazāk nekā pērn, Lietuvā - 38 939 mašīnas jeb par 18% mazāk nekā 2019.gadā, bet lielāko kritumu procentuāli piedzīvojusi Igaunija, kur šogad pārdots 20 947 automašīnu, kas ir par 30% mazāk nekā gadu iepriekš.

Grase-Ķibilde norādīja, ka ievērojamāko kritumu automašīnu pārdošanas rādītāji piedzīvoja šā gada aprīlī - janvārī visās Baltijās valstīs kopumā pārdotas 9040 automašīnas, bet aprīlī - 3485. Tirgus atjaunošanos "Moller Baltic import" piedzīvoja septembrī, kad, pateicoties labiem pārdošanas rādītājiem Lietuvā, Baltijas valstīs mēneša laikā kopumā tika pārdotas 8368 automašīnas.

Turpmāku attīstības scenāriju izplatītāja izpilddirektore minēt nevēlējās, norādot, ka situācija saistībā ar Covid-19 izplatību visās Baltijas valstīs ir nestabila. Tāpat jāņem vērā, ka "Moller Baltic import" lielākajā noieta tirgū no trešdienas slēgta lielākā daļa veikalu, un cilvēkiem būs atļauts atstāt mājas tikai nopietnu iemeslu dēļ, un pašlaik nav skaidrs, kā tas ietekmēs autotirgu.

"Volkswagen" zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justs Nekrošus pauda, ka 2020.gadā Baltijas valstīs populārākais "Volkswagen" zīmols bijis elektriskās mašīnas. Salīdzinot ar 2019.gada rādītājiem, šogad automašīnu ražotājs savus pārdošanas rezultātus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā uzlabojis par 12,5 reizēm, pārdodot 250 elektriskos automobiļus. Līdzīgas attīstības tendences Nekrošs minēja arī nākamajam gadam - "Volkswagen" plāno pārdot par 800 elektriskajām mašīnām vairāk nekā šajā gadā.

Savukārt "Volkswagen Commercial Vehicles" zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners norādīja, ka 2020.gadā Baltijas valstīs attiecīgās firmas automašīnu tirgus attiecība Baltijas valstīs mazinājusies, un pašlaik no kopējā tirgus 12,1% ir "Volkswagen Commercial Vehicles" daļa salīdzinājumā ar 15,7%, noslēdzot 2019.gadu.

Arī "Audi" zīmola vadītājs Lietuvā un Igaunijā Ilgvars Ļubka atklāja, ka "Audi" Latvijā un Lietuvā aprīlī piedzīvoja 72% kritumu, salīdzinot ar 2019.gada rādītāji, tomēr augusta un septembra periodā pārdošanas rezultāti krietni uzlabojušies. Šogad Lietuvā un Latvijā pārdoti 29 "Audi RS" jeb sporta modeļi, kas ir lielākais rādītājs šādu auto tirdzniecībā attiecīgajās valstīs.

Ļubka uzsvēra, ka arī "Audi" savā izaugsmē nosliecas uz elektronisko auto attīstību, un ja 2020.gadā no visiem pārdotajiem modeļiem 3,5% bija ar elektronisku dzinēju, tad 2021.gadā šo rādītāju plānots palielināt līdz 10%.

Kā liecina informācija "Firmas.lv", "Moller Baltic import" apgrozījums pērn bija 288,327 miljoni eiro un peļņa - 9,616 miljoni eiro. Kompānija reģistrēta 2008.gadā, un tās pamatkapitāls ir 7,807 miljoni eiro.