Modes zīmola mazumtirgotāja "Baltika Latvija" apgrozījums pērn saruka par 56%

Rīga, 2.marts, LETA. Igaunijas modes mazumtirdzniecības uzņēmuma "Baltika Group" grupā ietilpstošais SIA "Baltika Latvija" pērn strādāja ar 3,953 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 56% mazāk nekā gadu iepriekš, kā arī ar 392 009 eiro zaudējumiem pretēji peļņai gadu iepriekš, liecina "Firmas.lv" informācija.

"Baltija Latvija" gada pārskatā norādīts, ka pērn ienākumi no preču realizācijas iekšzemē veidoja 3,95 miljonu eiro, no pārdošanas Eiropas Savienībā - 1454 eiro, bet citi ienākumi - 1531 eiro.

Vadības ziņojumā sacīts, ka pamatiemesls realizācijas ieņēmumu samazinājumam pērn bija globālā pandēmija un Covid-19 ierobežojumu izraisītā krīze.

Kā norāda uzņēmuma vadība, pērn modes preču mazumtirdzniecībai četrus bija noteikti stingri ierobežojumi vai arī atsevišķos laika posmos to darbība vispār bija liegta.

Vienlaikus, lai arī periodā starp pandēmijas pirmo un otro vilni darbība teorētiski netika ierobežota, uzņēmuma vadība uzsver, ka arī tajā laikā nevarēja strādāt pilnvērtīgi vairāku iemeslu dēļ. Starp tiem "Baltika Latvija" izceļ to, ka iedzīvotāju pirktspēja ekonomikas apturēšanas un dīkstāves dēļ vairākās tautsaimniecības nozarēs bija ievērojami kritusies un tāpat bija mainījušies iedzīvotāju iepirkšanās paradumi, lielu daļu savu ikdienas pirkumu pārvietojot uz interneta vidi.

"Baltika Latvija" vadības ieskatā pagājušajā gadā bija mainījušās iedzīvotāju vajadzības un prioritātes modes preču pirkumiem - priekšroka tika dota brīvā laika un sporta apģērbam, bet formālais un svētku apģērbs bija pieprasīts ievērojami mazāk, jo liela daļa ofisu darbinieku turpināja strādāt no mājām un lielākā daļa saviesīgo pasākumu tika atcelti.

Uzņēmums pagājušo gadu iesāka ar 19 veikaliem, bet pabeidza ar 16. Veikalu slēgšana notika saskaņā ar līguma nosacījumiem (beidzās telpu nomas termiņš) vai vienojoties ar iznomātāju, tādējādi neatstāja ievērojamu iespaidu uz peļņas vai zaudējumu aprēķina rādītājiem. Turklāt, kā norāda uzņēmuma vadība, slēgtie veikali bija nerentabli, un to slēgšana samazināja "Baltika Latvija" zaudējumus.

"Baltika Latvija" uzņēmuma pagājušā gada zaudējumus vērtē kā likumsakarīgus, ievērojami sarūkot apgrozījumam. Uzņēmuma vadība uzsver, ka 2020.gadā ieguldīts milzīgs darbs, optimizējot izmaksas, pretējā gadījumā zaudējumi būtu ievērojami lielāki.

Kopš 2020.gada marta, kad pirmo reizi valstī tika noteikts ārkārtas stāvoklis un ierobežota uzņēmuma darbība, ir veiktas neskaitāmas pārrunas ar telpu iznomātājiem attiecībā uz atlaidēm un nomas līgumu nosacījumu maiņu, ņemot vērā dramatisko ieņēmumu kritumu. Lielākajā daļā gadījumu iznomātāji vairāk vai mazāk nākuši pretim, lai uzņēmumam būtu lielākas iespējas pildīt savas saistības. Tāpat arī ir optimizētas visas pārējās nozīmīgākās izmaksas - ofisa un pārvaldības izdevumi, marketinga izdevumi, transporta izdevumi.

Uzņēmuma vadība atzīst, ka Nozīmīgs no valsts saņemtais dīkstāves pabalsts darbiniekiem ārkārtējās situācijas mēnešos ļāva saglabāt labākos darbiniekus un, atsākoties ekonomiskajai aktivitātei, nodrošināja ar kvalitatīvu darbaspēku.

2021.gadā plānots turpināt darbu pie sabiedrības mātes kompānijas reorganizācijas plāna, kas nodrošinātu uzņēmuma stabilitāti un pozīciju modes segmentā. Balstoties uz situāciju tirgū un konkurētspēju, kā pirmo prioritāti "Baltika Latvija" izvirzījusi fizisku veikalu skaita samazinājumu, kas arī ir daļa no kompānijas reorganizācijas stratēģijas, likvidējot trīs no esošiem zīmoliem. Tai skaitā šā gada pirmajā pusgadā tiek plānots slēgt vismaz sešus veikalus Rīgā un turpināt darbu pie zīmola "Ivo Nikkolo" attīstības, radot pavisam jaunu iepirkšanās pieredzi pircējiem atbilstoši šodienas pircēju vajadzībām un pieprasījumam.

Atbilstoši uzņēmuma plāniem, otrajā pusgadā tiks radīts pavisam jauns sieviešu modes zīmols "Ivo Nikkolo", kas veicinās sabiedrības skaidru fokusu uz vienu konkrētu mērķi, attīstot zīmolu arī tālāk starptautiskajā vidē.

Uzņēmums plāno piedāvāt jaunu iepirkšanās pieredzi, prezentējot pavisam jaunu koncepta veikalu 2021.gada beigās Tallinā, pirms to atvērt arī Rīgā.

"Baltika Latvija" plāno turpināt arī darbu pie izmaksu optimizācijas, kas saistīts ar zīmolu skaita samazināšanu un fizisko veikalu skaita samazinājumu, kā arī darbinieku skaita samazinājumu, redzot arī tendences iepirkšanās paradumos un veikalu apmeklētāju uzskaitē. Uzņēmums vairs nepiedāvās vīriešu jaunās kolekcijas savos veikalos no 2021.gada otrā pusgada, fokusējoties uz "Ivo Nikkolo" sieviešu modes apģērbu zīmola attīstību.

Sabiedrība cer sagaidīt valsts atbalstu izmaksu segšanai slēgšanās periodā 2021.gada pirmajā pusgadā, kas notiek saskaņā ar valdības lēmumu un esošiem tirdzniecības ierobežojumiem.

"Baltika Latvija" 2019.gadā strādāja ar 8,977 miljonu eiro apgrozījumu, kas bija par 10,7% mazāk nekā iepriekšējā gadā, bet peļņa pieauga 7,4 reizes un bija 84 151 eiro.

"Baltika Latvija" īpašnieks ir Igaunijas "Baltman", bet kompānijas pamatkapitāls ir 1,61 miljons eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.