Interneta veikala "220.lv" pārdošanas apjomi pērn kāpuši par 40%

Rīga, 9.marts, LETA. Covid-19 pandēmijas laikā pieaugot pieprasījumam e-komercijas sektorā, pērn interneta veikala "220.lv" pārdošanas apjomi kāpuši par 40%, salīdzinot ar 2019.gadu, aģentūrai LETA pavēstīja "220.lv" pārstāvji.

"220.lv" apkopotie dati liecina, ka pērn strauju preču noietu veicinājušas veselībai un drošībai nepieciešamās preces, piemēram, sejas aizsargmaskas, higiēnas piederumi, kā arī ķermeņa kopšanas un skaistumkopšanas preces, mēbeļu un interjera preces, bērniem un jaundzimušajiem domātās preces, sadzīves tehnikas un elektronikas preces, saimniecības preces, kā arī datortehnika un viedtālruņi.

Internetveikala "220.lv" mārketinga un komunikācijas vadītāja Līga Bubko stāstīja, ka preču grupa, kuras pārdošanas apjomi, salīdzinot ar 2019.gadu, auguši par vairāk nekā divām reizēm, bijusi saimniecības preču kategorija, kurā iekļaujas tādas preces kā virtuves tekstils un aksesuāri, mazā sadzīves tehnika, tīrīšanas līdzekļi un citi. "Tāpat, novērojot, ka arvien vairāk darba vietu un skolas solu tiek pārcelti uz mājām, pērn pieauga pārdošanas apjomi mēbelēm un interjera precēm, to apjomiem, salīdzinot ar 2019.gadu, augot par vairāk nekā 30%," sacīja Bubko.

Vienlaikus izmaiņas ikdienas ritmā veicināja arī datoru un elektronikas preču noietu - salīdzinot ar 2019.gadu, pērn informācijas tehnoloģiju un ar to saistītās preces pirktas par apmēram 20% vairāk, savukārt elektronikas preces par gandrīz 30% vairāk.

Pēc "220.lv" novērojumiem, pandēmija atstāja ietekmi arī uz vecāku iepirkšanās paradumiem, kas atspoguļojas pārdošanas rezultātos. Proti, bērniem un jaundzimušajiem domātajā preču kategorijā, "220.lv" pārdošanas apjomi auguši par vairāk nekā 70%.

Vienlaikus kosmētikas un smaržu kategorijā, iegādājoties sejas, ķermeņa, matu kopšanas līdzekļus un sejas maskas, to pārdošanas apjomiem, salīdzinot ar 2019.gadu, augot par vairāk nekā 40%.

Šādu tendenci "220.lv" pārstāvji skaidroja ar to, ka nepieredzēti liela daļa iedzīvotāju slēgto skaistumkopšanas salonu dēļ un rūpēm par veselību, sāka pirkt arvien vairāk preču, kas raksturīgas salona apmeklējumam. Savukārt, ievērojot pandēmijas drošības un higiēnas nosacījumus, iepirkumu grozos dominēja arī sejas maskas, dezinfekcijas līdzekļi un citi ar higiēnu saistīti pirkumi.

Samazinoties ikdienā veiktajam fizisko aktivitāšu skaitam, pircēji arvien vairāk iegādājās sporta aprīkojuma un brīvā laika pavadīšanas preces, kuru pārdošanas apjomi pērn auga par vairāk nekā 30%.

Interneta veikala pārstāvji arī informēja, ka "220.lv" tirdzniecības platformai "Marketplace" līdz šim Baltijas mērogā pievienojušies 2200 pārdevēj

"Mūsu attīstītās "Marketplace" platformas ieguvums ir ne tikai jauns tirdzniecības kanāls, bet arī jauns tirgus vēriens, jo tirgotājiem ir iespēja savas preces tirgot uzreiz visās trīs Baltijas valstīs. Nereti uzņēmējiem pašu spēkiem ieiešana kaimiņvalstu tirgos ir pārāk liels izaicinājums, tomēr ar jau gatavu infrastruktūru un klientu datu bāzi tas ir izdarāms ievērojami ātrāk," teica Bubko.

"220.lv" ir daļa no Baltijas e-komercijas uzņēmuma "Pigu Grupa", kam pieder arī "Pigu.lt" Lietuvā un "Kaup24.ee" Igaunijā.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "220.lv" pārvaldītājs SIA "Pigu Latvia" laikā no 2019.gada 1.aprīļa līdz 2020.gada 31.martam strādāja ar 25,481 miljonu eiro apgrozījumu un 990 100 eiro zaudējumiem.

Kopš 2015.gada "Pigu grupu" pārvalda "MCI". Kā "Pigu Latvia" patiesie labuma guvēji norādīti četri Polijas pilsoņi - Macejs Kovaļskis, Tomašs Daniss, Eva Ogričaka un Tomašs Čehovičs.