Ar zīmolu "Augusta zemenes" strādājošās "Mad Nordic" attīstībā triju gadu laikā investēti 100 000 eiro

Rīga, 6.apr., LETA. SIA "Mad Nordic", kas strādā ar zīmolu "Augusta zemenes", attīstībā triju gadu laikā investēti 100 000 eiro, aģentūrai LETA pauda kompānijas agronoms Guntars Dzērve.

Viņš minēju, ka attiecīgie līdzekļi ieguldīti saimniecības infrastruktūras sakārtošanā Mālpils dārzniecībā un segto platību - tuneļu un siltumnīcu - izbūvē, zīmola izveidošanā. Kopumā izbūvēti vairāk nekā 20 tuneļu zemeņu audzēšanai.

"Šogad jau esam iestādījuši zemenes mūsu siltumnīcās un pakāpeniski zemeņu stādīšana tiek gatavota arī tā saucamajos tuneļos. Kopumā šajā sezonā segtajās platībās plānojam iestādīt apmēram 50 000 zemeņu stādu, lai jau maija vidū nolasītu pirmo vietējo zemeņu ražu," sacīja Dzērve.

Viņš arī norādīja, lai ogu audzēšana būtu maksimāli efektīva, uzņēmums ņem piemēru no Nīderlandes un Polijas, kur ogas daudz audzē segtajās platībās, tādā veidā izslēdzot nelabvēlīgu laika apstākļu ietekmi. "Piemēram, pagājušā vasara mums pierādīja, ka nevaram paļauties, ka saule, lietus, vējš, krusa mūs saudzēs," teica Dzērve, piebilstot, ka siltumnīcās un tuneļos augam ir maksimāli labvēlīga vide - laba gaisa apmaiņa, ūdens, saule, barības vielas, kā arī zemenes var daudz vairāk pasargāt no kukaiņiem un slimībām.

Tāpat agronoms pauda, ka tuvākajā nākotnē uzņēmums plāno sākt aveņu audzēšanu tuneļos.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka 2019.gadā "Mad Nordic" strādāja ar 88 495 eiro apgrozījumu, kas ir par 4,9% vairāk nekā gadu iepriekš, taču uzņēmums cieta zaudējumus 16 749 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš. "Mad Nordic" īpašniece ir Iveta Dzērve.