"Repute": Covid-19 krīze pierādīja komunikatoru nepieciešamību būt pie viena galda ar vadību

Rīga, 26.jūl., LETA. Komunikatoriem Covid-19 pandēmijas laikā ir bijusi iespēja nostiprināt savas profesijas konsultatīvo vērtību un krīzes pieredze daudzām nozarēm ir bijusi kā "modinātājs", ka komunikatoram ir jāsēž pie viena galda ar vadību un jābūt organizācijas kultūras un menedžmenta kodolā, šādu viedokli aģentūrai LETA pauda sabiedrisko attiecību aģentūras "Repute" stratēģiskā konsultante, partnere Inga Galkina.

"Repute" prognozē, ka pieprasījums pēc sabiedrisko attiecību pakalpojumiem saglabāsies augsts arī turpmāk, jo gan valsts, gan arī privātais sektors "apzinās, cik svarīga ir sakārtota komunikācijas sistēma ikdienas līmenī, nevis kampaņveidīgi vai tikai krīzēs".

"Arī šo nepieciešamību ir izgaismojuši ārkārtējie apstākļi. Mūsu prognozes liecina, ka pieaugs organizāciju iekšējās komunikācijas vadības loma un biznesā nepazudīs nepieciešamība veidot darba devēja tēlu, jo cīņa par darba ņēmējiem ir ļoti augsta ikvienā nozarē," sacīja Galkina.

"Repute" 2020.gadu, salīdzinot ar 2019.gadu, noslēgusi ar 6% apgrozījuma kritumu, vienlaikus par 14% kāpinot peļņas rādītājus. Galkinas ieskatā, nenoliedzami sabiedrisko attiecību nozari ietekmēja Covid-19 pandēmija, un bez tās aģentūras apjoma krituma vietā būtu būtisks kāpums.

Pēc "Repute" aplēsēm, pērn pandēmijas radīto apstākļu dēļ netika realizēti 30% no aģentūras gada sākumā prognozētā darbu apjoma, tomēr tajā pašā laikā Galkina uzsvēra, ka ar savu darbības profilu un specifiku tieši krīzes laikā "Repute" stiprinājusi savas pozīcijas reputācijas vadībā, interešu pārstāvniecībā, digitālajā komunikācijā, kā arī krīžu un problēmjautājumu risināšanā.

"Protams, pērn kopumā mainījās konsultāciju veids un prasības, jo Covid-19 laikā visi saskārās ar vienām un tām pašām problēmām - ko teikt sadarbības partneriem, darbiniekiem, klientiem par mainītajiem darba apstākļiem, pārejot uz darbu attālināti, kādus komunikācijas algoritmus iedarbināt, eventuāli saskaroties ar Covid-19 krīzi," sacīja uzņēmuma pārstāve. 

Savukārt, runājot par nākotnes perspektīvām, Galkina atzīmēja, ka pieprasījums pēc profesionāliem komunikācijas pakalpojumiem tikai pieaugs, jo "sabiedrības noskaņojums un sociālais fons šobrīd ir ļoti sarežģīts, sašķelts, brīžiem nepamatoti skaļš". Šādos apstākļos situāciju stabilizēt varot konstruktīvi, pamatoti un izskaidroti lēmumi.

Uzņēmēja atzīmēja, ka tuvojas Saeimas priekšvēlēšanu gads, kas ar Covid-19 fonu ļoti spēcīgi ietekmēs informatīvo telpu un mediju dienaskārtību, tāpēc šis laiks būs ļoti sarežģīts.  "Sabiedrība ir nogurusi no konfrontācijas un daļēji pārbaudītiem faktiem. Šī ir tā reize, kad attālināta komunikācijas forma vai "Twitter" burbulis ir jāspēj nolikt malā un jādodas pie cilvēkiem klātienē. Arī ārpus Rīgas," pauda eksperte.

Viņa norādīja, ka komunikācijas nozares izaicinājums būs turpināt strādāt ar valsts sektoru, lai pilnveidotu iepirkumu nolikumu kvalitāti. Galkina atzīst, ka ir valsts iestādes, kuras īsteno ļoti labu praksi komunikācijas pakalpojumu iepirkumos, bet diemžēl tā joprojām nav standarta situācija un nākas redzēt nolikumus, kuros ir iekļauti nepamatoti kritēriji un prasības. 

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, pērn "Repute" strādāja ar 729 136 eiro apgrozījumu, kas ir par 6,8% mazāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa pieauga par 14,6% un bija 61%.

Kompānija reģistrēta 1999.gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 2800 eiro. Kompānijas 76% kapitāls pieder Ivetai Dzērvei, 12% - Galkinai, bet Laimai Tarasovai un Sabīnei Dzenei - katrai 6%.