Rīga, 26.nov., LETA. Konkurences padome (KP) atļāvusi AS "Cēsu alus" iegūt izšķirošu ietekmi pār daļu no SIA "Orkla Foods Latvija" aktīviem - zīmolu "Everest", kas nodarbojas ar dzeramā ūdens ražošanu un tirdzniecību, aģentūru LETA informēja KP.
Padome nekonstatēja būtisku kaitējumu konkurencei, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu.
"Cēsu alus" darbība Latvijā saistīta ar alus, bezalkoholisko un alkoholisko dzērienu, tostarp pudelēs pildīta dzeramā ūdens ražošanu, vairumtirdzniecību un mazumtirdzniecību. Uzņēmums realizē pudelēs pildītu dzeramo ūdeni ar zīmolu "Lielbāta" un "Bērzūdens"
Savukārt "Orkla Foods Latvija" un tās saistīto uzņēmumu darbība Latvijā ir saistīta ar augļu, ogu, dārzeņu, majonēžu, kečupu un dažādu ēdienu piedevu ražošanu un vairumtirdzniecību, garšvielu un piedevu ražošanu, bezalkohola dzērienu ražošanu, minerālūdeņu un pudelēs iepildītu citu ūdeņu ražošanu un vairumtirdzniecību, augļu un dārzeņu sulu ražošanu un vairumtirdzniecību, kakao, šokolādes, konfekšu un citu cukuroto konditorejas izstrādājumu ražošanu, cukura, šokolādes un cukuroto konditorejas izstrādājumu vairumtirdzniecību, sausiņu un cepumu ražošanu, ilgi uzglabājamo konditorejas izstrādājumu un kūku ražošanu, maizes ražošanu, svaigi ceptu mīklas izstrādājumu un kūku ražošanu, konditorejas un miltu izstrādājumu ražošanu un kartupeļu pārstrādi. Uzņēmums ražo un realizē dzeramo ūdeni ar zīmolu "Everest".
Apvienošanās ietekmē pudelēs pildīta dzeramā ūdens vairumtirdzniecības tirgu Latvijas teritorijā. Apvienošanās rezultātā "Cēsu alus" sāks arī dzeramā ūdens ražošanu un tirdzniecību ar zīmolu "Everest".
Izvērtējot uzņēmumu sniegto un KP rīcībā esošo informāciju, KP secina, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, nemazināsies konkurence un neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis ietekmētajā tirgū Latvijā, kurā darbojas apvienošanās dalībnieki. Tāpēc apvienošanās darījums ir atļaujams.
Dzeramais ūdens "Everest" Latvijas tirgū ir pieejams kopš 1997.gada. Tiek ražots gāzēts, negāzēts un viegli gāzēts ūdens.
"Firmas.lv" informācija liecina, ka SIA "Orkla Latvija" pērn strādāja ar 103,31 miljona eiro apgrozījumu un peļņu 5,1 miljona eiro apmērā. Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".
Savukārt "Cēsu alus" pērn strādāja ar 62,167 miljonu eiro apgrozījumu un 3,572 miljonu eiro lielu peļņu. "Cēsu alus" kapitālā 99% pieder Somijas koncernam "Olvi".
Konkurences padome atļauj "Cēsu alus" iegādāties ūdens zīmolu "Everest"
LETA 26.11.2021
Pēc īpašuma dokumentu sakārtošanas klubs "Depo" piektdien atsāks darbību
LETA 25.11.2024
Rīga, 25.nov., LETA. Pēc pārtraukuma klubs "Depo" piektdien, 29.novembrī, atsāks darbību, aģentūrai LETA norādīja kluba īpašnieks Guntis Vanags.
Viņš akcentēja, ka iepriekš ziņots par kluba darbības pārtraukšanu uz laiku, jo, mainoties ēkas īpašniek
...
Iedzīvotājus aicina sūtīt elektroniskas kartītes amatpersonām, paužot atbalstu ES direktīvai par vardarbības mazināšanu
LETA 25.11.2024
Rīga, 25.nov., LETA. Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) kampaņas "16 dienas pret vardarbību pret sievietēm" laikā iedzīvotājus aicina sūtīt Saeimas deputātiem un ministriem elektronisku kartīti un vēstuli, paužot atbalstu Eiropas Savienības (ES) di
...
Tiesa turpinās skatīt "Skonto" stadiona pārdošanas darījuma krimināllietu
LETA 25.11.2024
Rīga, 25.nov., LETA. Ekonomisko lietu tiesa (ELT) šodien plkst.12 turpinās skatīt krimināllietu pret četrām personām apsūdzībās par krāpšanu "Skonto" stadiona pārdošanas darījumā, aģentūra LETA noskaidroja tiesā.
Lietas dalībnieki apsūdzēti pēc Krim
...