"Rail Baltica" infrastruktūras apkopes punktus Skultē un Iecavā projektēs Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienība

Rīga, 16.dec., LETA. Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" infrastruktūras apkopes punktus Skultē un Iecavā projektēs Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienība, kurā strādās Latvijas projektēšanas uzņēmums SIA "BRD projekts" un Itālijā dibināts inženieru uzņēmums "Sintagma", aģentūru LETA informēja "Rail Baltica" īstenotāja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Rita Voronkova.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" 15.decembrī noslēdza līgumu par "Rail Baltica" infrastruktūras apkopes punktu Skultē un Iecavā būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību. Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienības iesniegtais piedāvājums atzīts par labāko darbu kvalitātes un izmaksu attiecības ziņā.

Līgumā noteiktas projektēšanas izmaksas ir 1 850 470 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), bet līgumā ietverto autoruzraudzību paredzēts veikt, dodot konkrētus darba uzdevumus un maksājot atbilstoši paveiktajam, nosakot mēneša maksājumu par autoruzraudzību 10 200 eiro bez PVN.

"Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda, ka Skultes un Iecavas infrastruktūras apkopes punktu pamatfunkcija būs nodrošināt "Rail Baltica" infrastruktūras - sliežu ceļu, kontakttīklu, signalizācijas sistēmu - uzturēšanu.

"Rail Baltica" izbūves laikā posmos no Igaunijas robežas līdz Rīga un no Rīgas līdz Lietuvas robeža apkopes punkti Skultē un Iecavā ļaus nodrošināt būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu un nepieciešamos sagatavošanas un apstrādes darbus. Tajos bāzēsies un tiks apkalpota specializētā tehnika, uzglabāti materiāli un nodrošināta to piegāde kā pa 1435 milimetru, tā arī pa 1520 milimetru sliežu platuma dzelzceļiem. 

Vingris arī norāda, ka šie punkti kalpos ne tikai "Rail Baltica" būvdarbu un ekspluatācijas nodrošināšanai, bet vēlāk arī būs stimuls teritoriju un uzņēmējdarbības attīstībai, piemēram, šajās vietās veidojot industriālās zonas.

Līguma izpildes laiks ir 20 kalendāra mēneši no līguma spēkā stāšanās dienas ar iespēju pagarināt līguma izpildes laiku. Autoruzraudzības termiņš ir līdz būvju pieņemšanai ekspluatācijā.

Konkurss norisinājās divos posmos. Pirmajā posmā notika kandidātu atlase, otrajā - kandidātu piedāvājumu iesniegšana un vērtēšana, iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršana. Konkursa pirmajā kārtā tika saņemti astoņi piedāvājumi gan no vietējiem, gan starptautiskiem būvniecības jomas uzņēmumiem no kopumā sešām valstīm - Latvijas, Vācijas, Spānijas, Francijas, Turcijas un Itālijas. 

Pretendenti konkurēja kā atsevišķi uzņēmumi, gan arī kā vietējās un ārvalstu pieredzes apvienojums uzņēmumu apvienībās. Konkursa otrajai kārtai tika nominēti pieci kandidāti no Latvijas, Spānijas, Francijas, Turcijas un Itālijas. 

Skultes infrastruktūras apkopes punkta teritorija plānota aptuveni 16 hektāru platībā, bet Iecavas apkopes punkts tiks veidots lauku teritorijā apmēram 16,5 hektāru platībā. 

Apvienībā ietilpstošais "BRD projekts" ir uzņēmums ar vairāk nekā 17 gadu pieredzi autoceļu, satiksmes organizācijas, sabiedriskā transporta tīkla un citu objektu projektēšanā. Savukārt "Sintagma" ir 1986.gadā Itālijā dibināts inženieru uzņēmums. Uzņēmums darbojas priekšizpētes un ietekmes uz vidi pētījumu jomā, kā arī specializējas transporta un pilsētplānošanā, sākotnējā, vadības un būvniecības plānošanā un projektēšanā, darbu uzraudzībā un projektu vadībā. "Sintagma" ir arī piedalījies "Rail Baltica" stacijas un infrastruktūras lidostā "Rīga" projektēšanā kopā ar "Prodex" no Slovākijas un "Vektors T" no Latvijas.

Kompānija "BRD projekts" reģistrēta 2002.gadā, un tās pamatkapitāls ir 4188 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 1,03 miljoni eiro, bet peļņa bija 64 518 eiro. "BRD projekts" ir trīs īpašnieki - 35,05% daļu pieder Jānim Bidzānam, 32,47% - Gundaram Dilbam, bet 32,47% - Raimondam Zarumbam.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.