Internetveikala "Barbora" apgrozījums pērn Baltijas valstīs sasniedzis 140 miljonus eiro

Rīga, 31.maijs, LETA. Pārtikas un ikdienas preču interneta veikala "Barbora" apgrozījums Baltijas valstīs pieaudzis par 40%, sasniedzot 140 miljonus eiro, aģentūrai LETA pavēstīja "Barbora.lv" vadītāja Sanita Bērziņa.

Vienlaikus informācija "Firmas.lv" liecina, ka pārtikas internetveikala "Barbora.lv" pārvaldošā uzņēmuma SIA "Patrika" apgrozījums pērn palielinājās par 65,3% un bija 6,582 miljoni eiro, savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauga par 2,3% un bija 2,198 miljoni eiro.

Bērziņa skaidroja, ka 2021.gada sākumā e-komercijā joprojām bija novērojamas 2020.gada iepirkšanās tendences, savukārt mazinoties pandēmijas ietekmei, mazinājās arī pieprasījums e-komercijā, tomēr tas neapturēja tirgus segmenta izaugsmi.

Pērn "Barbora.lv" koncentrējās uz klientu noturēšanu un jaunu klientu piesaisti, uzlabojot iepirkšanās pieredzi, paplašinot piegādes teritoriju, piedāvājot jaunus pakalpojumus un samazinot šķēršļus preču pirkumiem tiešsaistē.

Vienlaikus Bērziņa pauda, ka pagājušā gada zaudējumi skaidrojami ar "Barbora.lv" veiktajām investīcijām, turpmākai uzņēmuma izaugsmei.

Uzņēmums pērn investējis vairākos ilgtspējas risinājumus, tostarp iegādātas jaunas piegādes automašīnas, kuras aprīkotas ar energotaupīgiem risinājumiem, kā arī ieviests "Drive-in" pakalpojums, sniedzot klientiem iespēju 30 minūšu laikā saņemt savu pasūtījumu pašiem.

Tāpat pērn ieviests jauns maksājumu modelis, nodrošinot klientiem iespēju apmaksāt pasūtījumu klātienē un saņemt darījumu apliecinošu dokumentu elektroniski, un uzsākta klientu pasūtījumu komplektēšana papīra maisos, par 50% samazinot vienreizlietojamo plastmasas maisiņu izmantošanu.

Pagājušā gada otrajā pusē "Barbora.lv" paplašināja savu komandu administrācijā, kā arī komplektēšanas un loģistikas centros, pieņemot darbā vairāk nekā 150 darbinieku. Tāpat uzņēmums investējis arī darbinieku labklājībā, palielinot pamatalgas, mainot atalgojuma politiku jaunajiem darbiniekiem un paplašinot motivācijas sistēmu.

Bērziņa norāda, ka pērn uzņēmējus būtiski satricināja darba tirgus izaicinājumi, un "Barbora.lv" lielu ieguldījumu koncentrēja darbinieku resursu palielināšanā, kas rezultējies par gandrīz 50% lielākā uzņēmuma komandā.

Šajā gadā "Barbora.lv" turpinās meklēt inovācijas, kas padarīs e-iepirkšanos vēl ērtāku gan esošajiem klientiem, gan tiem, kuri par tādiem varētu kļūt nākotnē, norādīja Bērziņa.

Vienlaikus uzņēmums rūpīgi seko tendencēm un uzrauga patērētāju vajadzības un vēlmes - šobrīd uzmanības centrā ir preču piegādes ātruma palielināšana, darbību automatizācija un sortimenta palielināšana.

"Barbora.lv" pārvaldošā uzņēmuma SIA "Patrika" apgrozījums 2020.gadā pieauga 2,6 reizes un bija 3,982 miljoni eiro, kamēr kompānijas zaudējumi palielinājās par 85,4%, un bija 2,149 miljoni eiro.

Kompānijas "Patrika" vienīgais īpašnieks ir Lietuvas "Barbora", bet uzņēmuma pamatkapitāls - 7,4 miljoni eiro. Kompānija pieder Lietuvas uzņēmumam "Barbora", savukārt patiesais labuma guvējs ir Lietuvas pilsonis Nerijus Numa.