"Cido grupas" apgrozījums pērn samazinājies par 3,8%

Rīga, 1.nov., LETA. Dzērienu ražotājs SIA "Cido grupa" pērn strādāja ar 70,578 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,8% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pērn saruka par 16,7% un bija 2,843 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā skaidrots, ka, pateicoties dažādu dzērienu kategoriju stratēģijas īstenošanai un ieguldījumiem strauji augošās produktu kategorijās, uzņēmumam izdevies saglabāt stabilu pozīciju tirgū.

Tāpat kompānijas vadība norāda, ka pagājušajā gadā sabiedriskās ēdināšanas jeb HoReCa sektoram nebija iespējas pilnībā atgūties, bet, lai gan grupas pārdošanas apjomi HoReCa sektorā pērn nesasniedza pirmspandēmijas apjomus, patlaban ir vērojama pozitīva, augšupejoša tendence.

Vienlaikus vadības ziņojumā minēts, ka "Cido grupa" bezalkoholisko dzērienu pārdošanas apjomi pērn ir pieauguši par 7%, salīdzinot ar 2020.gadu, kamēr zīmola "Mangaļi" pārdošanas apjomi palielinājušies par 10%, bet "Mangaļi VitaFruit" - par 8%.

Tāpat pērn pārdošanas apjoms par 4,5% palielinājies arī sulu un nektāru kategorijā un par 11% palielinājies "PepsiCo" produkcijai, savukārt "Cult" enerģijas dzērienu pārdošanas apjoms palielinājies par 2,8 reizēm.

Kompānijā norāda, ka Latvijas tirgū kopējais alus segments piedzīvojis pieaugumu, pateicoties tieši mazo alus darītavu un premium alus segmentiem, kuros "Cido grupai" ir izdevies palielināt savas tirgus daļas.

Kopumā kompānija pērn Latvijā guva ieņēmumus 54,374 miljonu eiro vērtībā, savukārt Lietuvas un Igaunijas tirgos realizēta produkcija 13,360 miljonu eiro vērtībā. Eiropas Savienības (ES) tirgū realizēta produkcija 454 748 eiro vērtībā, savukārt uz citām valstīm eksportēta produkcija 2,389 miljonu eiro vērtībā.

Pārdotās produkcijas apmērs palicis līdzvērtīgs 2020.gada finanšu rādītājiem Latvijas tirgū, palielinājies par 16% Lietuvas un Igaunijas tirgos, bet pa 59,3% samazinājies ES tirgū un par 60,3% samazinājies eksportā uz citām valstīm.

Vadības ziņojumā arī norādīts, ka Ukrainā notiekošās karadarbības dēļ "Cido grupa" ir pilnībā pārtraukusi produkcijas eksportu uz Krieviju un Baltkrieviju. Kā norāda uzņēmumā, eksports uz šīm valstīm gadā ir aptuveni viens miljons eiro jeb nepilni 10% no kopējā eksporta.

Vienlaikus, uzņēmuma vadība atzīmē, ka "Cido grupa" plāno stiprināt pozīciju dažādu dzērienu ražošanā, īpašu uzmanību veltot sociālās atbildības jautājumiem.

Jau ziņots, ka 2020.gadā "Cido grupas" apgrozījums bija 73,335 miljoni eiro, kas ir par 1,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 21,9% un bija 3,414 miljoniem eiro.

"Cido grupas" 99,99% kapitāldaļu īpašniece ir Dānijas "Royal Unibrew". Kompānija reģistrēta 1994.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1 117 054 eiro.