LTV auditētais apgrozījums pērn pieaudzis par 1,4%

Rīga, 10.jūn., LETA. Latvijas Televīzijas (LTV) auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 28,835 miljoni eiro, kas ir par 1,4% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt peļņa saruka no 267 429 eiro 2022.gadā līdz 4100 eiro pērn, liecina "Firmas.lv" publicētā informācija.

Saskaņā ar sabiedriskā medija vadības ziņojumu LTV būtiskākie 2023.gada satura attīstības virzieni bija satura kvalitātes stiprināšana, digitālā satura attīstība, jo īpaši digitālā satura ražošanas kapacitātes stiprināšana, "Lsm.lv" kapacitātes stiprināšana, "Replay.lv" platformas attīstība un sasniegtās auditorijas pieauguma nodrošināšana. Tāpat ticis stiprināta arī ziņu, informatīvi analītiskā un pētnieciskā satura kapacitāte un kvalitāte, redakcionālā atbildība un pārvaldība, attīstīts bērniem, pusaudžiem un jauniešiem veidotais saturs, kā arī stiprināta kritiskās infrastruktūra.

Vērtējot 2023.gada TV patēriņa dinamiku, LTV vadība atzīmē, ka vērojams tiešraižu satura patēriņa samazinājums, kuru joprojām nespēj kompensēt satura patēriņš atliktajā skatīšanās režīmā. Taču sekmīgi pieaug portāla "Lsm.lv" apmeklētāju skaits - no nepilniem 552 000 nedēļā 2022.gadā līdz 556 280 lietotājiem nedēļā pērn.

Pārskata periodā samazinājušies ilgtermiņa ieguldījumu rezultatīvie rādītāji. Vadība skaidro, ka tie saistīti ar kopējiem sarežģījumiem Eiropas un pasaules loģistikas ķēžu darbībā, ko izraisījis Krievijas izraisītais karš Ukrainā, kā rezultātā vairāku stratēģiski liela apjoma iepirkumu realizēšanu nācās pārcelt uz nākamiem periodiem. Tāpat būtiska ietekme bija vērojama attiecībā uz iepriekš grūti paredzamo un nereti nesamērīgo iepirkumu priekšmetu cenu kāpumu, kas pieejamā finansējuma nepietiekamo apjomu dēļ spiestā kārtā rezultējās ar iepirkumu procedūras izbeigšanu, sacīts vadības ziņojumā.

Kopumā LTV 2023.gadā ir noslēgti 39 iepirkumu līgumi par kopējo summu 2,472 miljoni eiro bez pievienotā vērtības nodokļa.

Attiecībā uz nākotni medija vadība akcentē LTV un Latvijas Radio saplūšanu, kas gaidāma sākot ar 2025.gada 1.janvāri. Kā būtisks papildu nosacījums sekmīgai abu mediju apvienošanai LTV vadības ieskatā ir "apņemšanās risināt atbilstoša sabiedriska medija finansēšanas modeļa maiņu, kas piecu gadu perspektīvā nodrošinātu finansējuma apjomu, kas būtu līdzvērtīgs Eiropas sabiedrisko mediju vidējam finansēšanas līmenim un ir noteikts kā 0,14% no valsts iekšzemes kopprodukta vērtības".

LTV ir valsts kapitālsabiedrība, kas veic likumā noteikto sabiedriskā elektroniskā plašsaziņas līdzekļa funkciju. Tas tiek veikts sabiedriskā pasūtījuma ietvaros, veidojot sabiedrības interesēs un tās vajadzībām plašu un daudzveidīgu programmu klāstu divos televīzijas kanālos LTV1 un LTV7, interneta portālā "www.lsm.lv", kā arī LTV pārvaldītajos sociālo tīklu kontos.