Rīga, 17.jūn., LETA. Baltijas degvielas tirgū tuvākajā laikā lielas izmaiņas nav gaidāmas un degvielas patēriņš lēnām turpinās augt, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Circle K" Baltijas viceprezidents Skirmants Mačuks.
Viņš norādīja, ka minētā tendence varētu mainīties tikai tad, ja radīsies kādas neparedzamas situācijas.
"Ja mēs runājam par īstermiņa periodu, tad es neparedzu, ka kaut kas varētu ietekmēt Baltijas valstu degvielas tirgu. Cilvēki visdrīzāk nebrauks mazāk, patēriņam pat ir redzams pieaugums, autoparks strauji nemainīsies. Nākamgad gan varētu būt izmaiņas akcīzes nodokļos, bet visdrīzāk ne kardinālas," sacīja "Circle K" vadītājs Baltijā.
Viņš gan uzsvēra, ka situācija var mainīties ilgtermiņā, jo automašīnas kļūst ekonomiskākas, parādās arvien vairāk elektroauto, kā arī ir jārēķinās ar demogrāfisko situāciju. "Tomēr, cik gadu būs nepieciešams, lai šī ietekme parādītos patēriņā, ir ļoti grūti prognozēt," sacīja Mačuks.
Arī runājot pat degvielas cenām, viņš lielas izmaiņas neprognozēja, jo pašlaik nav redzami faktori, kas varētu izraisīt to būtisku kāpumu vai krišanos. Vienlaikus Mačuks norādīja, ka ir jāatceras, ka pašlaik ir grūta ģeopolitiskā situācija, kuras ietekmē var notikt straujas pārmaiņas. Tomēr ir redzams, ka tirgi savstarpēji līdzsvarojas. Piemēram, pēc sankciju noteikšanas Krievijai visi prognozēja, ka cenas pieaugs ļoti būtiski, bet tirgi un loģistikas ķēdes pēc kāda laika pielāgojās.
Baltijas gadījumā degvielas cenas gan varētu ietekmēt valdību lēmumi. Piemēram, Lietuvā pašlaik notiek diskusijas, kā palielināt investīcijas aizsardzībā, un viens no ticamākajiem risinājumiem, kur iegūt papildu līdzekļus, ir no akcīzes nodokļiem, un tas var palielināt cenas.
"Tomēr šajā gadījumā mēs vienalga runājam par dažiem centiem par litru, tas nebūs cenu lēciens par vairākiem desmitiem centu litrā," sacīja "Circle K" vadītājs Baltijā.
Arī pēc iepriekš piedzīvotā straujā inflācijas lēciena, ir redzams, ka cilvēki patēriņa cenu līmenim ir pielāgojušies un dati liecina, ka patērētāju pārliecība tagad ir optimistiskāka. Vienlaikus ir arī cilvēki, kuru ikmēneša budžetā degvielas iegādei acīmredzot ir atvēlēta noteikta summa un, ja degviela maksā dārgāk, viņi brauc mazāk, minēja Mačuks.
"Mēs ceram, ka periods, kad inflācijai bija liela ietekme, ir pagājis, cenas ir stabilizējušās un iespējams samazināsies," sacīja Mačuks.
Jau ziņots, ka "Circle K Latvia" apgrozījums pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2022.gada 1.maija līdz 2023.gada 30.aprīlim, bija 622,612 miljoni eiro, kas ir par 35% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa saruka par 13,7% - līdz 7,833 miljoniem eiro.
Kompānija "Circle K Latvia" reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 27,564 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma īpašnieks ir Norvēģijā reģistrētā "Circle K".
"Circle K": Degvielas patēriņš Baltijā turpinās lēnām augt
LETA 17.06.2024
LIAA prezentēs "Expo 2025 Osaka" Baltijas paviljonu
LETA 13.11.2024
Rīga, 13.nov., LETA. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) "Facebook" lapā šodien plkst.16 būs vērojama starptautiskās izstādes "Expo 2025 Osaka" Baltijas paviljona prezentācija, aģentūru LETA informēja LIAA.
LIAA ir parakstījusi līgum
...
"UPB" grupas uzņēmums "Transportbetons MB" investējis 750 000 eiro modernizācijā un attīstībā
LETA 13.11.2024
Rīga, 13.nov., LETA. Būvniecības un ražošanas koncerna "UPB" uzņēmums "Transportbetons MB" šogad investējis 750 000 eiro Ādažu ražotnes modernizācijā, kā arī specializētā autoparka atjaunošanā, aģentūru LETA informēja kompānijas pārstāvji.
"Transpor
...
"SmartLynx" mātesuzņēmums pasūtījis 80 jaunas "Boeing" lidmašīnas
LETA 13.11.2024
Rīga, 13.nov., LETA. Latvijā bāzētās aviokompānijas "SmartLynx Airlines" mātesuzņēmums Īrijas pilna servisa gaisa kuģu nomas nodrošinātājs "Avia Solutions Group" pasūtījis 80 jaunas "Boeing 737 Max" lidmašīnas, aģentūru LETA informēja "SmartLynx" pār
...