Austrumu slimnīcas apgrozījums pērn palielinājies par 2%

Rīga, 27.jūn., LETA. Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) apgrozījums pagājušajā gadā pieauga no 221,53 miljoniem eiro līdz 225,68 miljoniem eiro jeb par 2%, liecina "Firmas.lv" informācija.

Pagājušo gadu slimnīca noslēgusi ar zaudējumiem 2,1 miljona eiro apmērā, kas ir par 0,3 miljoniem mazāki nekā tā bija prognozējusi, bet par 0,8 miljoniem lielāki nekā 2022.gadā, kad tie bija 1,29 miljoni eiro. Slimnīca skaidro, ka negatīvais rezultāts saistīts ar pieaugušajiem izdevumiem veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, tostarp arī ieņēmumiem par sniegtajiem valsts apmaksātajiem pakalpojumiem, kas saglabājušies iepriekšējā gada līmenī, jo līgumos ar Nacionālo veselības dienestu (NVD) neesot ņemts vērā faktiskais pieprasījums pēc slimnīcas pakalpojumiem.

RAKUS arī norāda, ka NVD apmaksas tarifos nav iekļauts faktiskais inflācijas ietekmētais izmaksu pieaugums ārstniecības līdzekļiem, pacientu ēdināšanai, komunālajiem pakalpojumiem, medicīniskās aparatūras nolietojumam un pārējām izmaksu pozīcijām, radot zaudējumus slimnīcai.

Kopumā pērn slimnīcā stacionāri ārstēts 60 751 pacients, un stacionāro pacientu apjoms pieaudzis par 5,3% jeb 3066 pacientiem, salīdzinot ar 2022.gadu. RAKUS skaidro, ka pieaugums saistīts ar Covid-19 pandēmijas beigām un tai sekojošo iespēju pacientiem risināt iepriekš atliktās veselības problēmas.

Savukārt ambulatori pērn nodrošinātas 301 316 vizītes pie ārsta, un ambulatoro pakalpojumu apjoms salīdzinājumā ar 2022.gadu pieaudzis par 11,5% jeb 31 053 vizītēm.

Attālināti sniegto konsultāciju skaits, salīdzinot ar 2022.gadu, pieaudzis par 27,1%. Kopumā pērn sniegtas 43 332 attālinātās konsultācijas jeb 14,4% no visām ambulatorajām konsultācijām, bet 2022.gadā - 34 092 attālinātās konsultācijas. Visvairāk attālinātās konsultācijas pērn sniedza infektologi - 16%, onkologi-ķīmijterapeiti - 12%, hematologi - 10%.

Salīdzinājumā ar 2022.gadu kopējais mirstības rādītājs, ieskaitot mirstību no Covid-19, ir samazinājies par 6,6% - 2023.gadā tas bija 4,69%, bet 2022.gadā - 5,02%. Savukārt mirstības rādītājs, neieskaitot Covid-19 infekciju, palielinājies par 0,9% - 2023.gadā tas vija 4,56%, bet 2022.gadā - 4,52%.

Pagājušajā gadā Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas klīnikā (NMPUK) apkalpoti 82 904 pacienti, kas ir par 5729 jeb 7,4% vairāk nekā 2022.gadā, kas tika apkalpoti 77 175 pacienti.

Pagājušajā gadā slimnīcā tika turpinātas iniciatīvas saistībā ar Latvijas Vēža centra akreditāciju - darbs pie onkoloģisko pacientu ceļ izstrādes un Eiropas Vēža institūtu organizācijas (OECI) onkoloģijas kvalitātes standartiem.

RAKUS informē, ka Latvijas Vēža centra izveides progress atbilst plānotajām projekta aktivitātēm un termiņiem. Turpinās darbs pie akreditācijas pašnovērtējuma fāzes, bet sadarbībā ar struktūrvienību vadītājiem identificētajiem kritiskajiem punktiem tiek definēts kritisko punktu novēršanas plāns.

Slimnīcā pagājušajā gadā arī aktīvi strādāts pie tā, lai samazinātu izmeklējumu aprakstu gaidīšanas ilgumu un uzlabotu sūdzību izskatīšanas ātrumu. Decembrī Radioloģijas centrā tika veikta magnētiskās rezonanses iekārtu programmnodrošinājuma un pēcapstrādes programmatūras atjaunināšana, kas ļauj ne vien uzlabot izmeklējumu attēlu kvalitāti, bet arī samazināt noteiktu izmeklējumu ilgumu, vairojot izmeklējumu nodrošināšanas kapacitāti.

Tāpat pērn slimnīcā tika veikta sūdzību saņemšanas procesa centralizācija. Salīdzinot ar 2022.gadu, sūdzību skaits pērn ir trīskāršojies, kas nav saistīts ar izmaiņām pakalpojumu sniegšanas kvalitātē, bet gan ar sūdzību uzskaites sistēmas uzlabojumiem. RAKUS norāda, ka tas nodrošinājis iespēju izprast sūdzību kategoriju tendences, iezīmējis virzienus, pie kuriem jāstrādā, un apliecina lielāku darbinieku iesaisti sūdzību risināšanā.

RAKUS uzsācis sūdzību klasifikāciju, izmantojot Veselības inspekcijas izstrādāto veselības aprūpes sūdzību analīzes rīku. Tāpat slimnīca aktualizējusi un pilnveidojusi sūdzību reģistru atbilstoši labās prakses piemēriem, kā arī turpina darbu pie sūdzību vadības procesa izstrādes, lai nodrošinātu integrētu pieeju gan sūdzību, gan pacientu drošības gadījumu izmeklēšanas procesam, paralēli attīstot korektīvo vai preventīvo darbību vadību, lai samazinātu sūdzību rašanās varbūtību.