Ar preču zīmi "Spilva" strādājošās "Orkla Foods Latvija" apgrozījums pērn palielinājies par 17,9%

Rīga, 23.jūl., LETA. Pārtikas ražotājs SIA "Orkla Foods Latvija", kas ražo produktus ar preču zīmi "Spilva", pagājušajā gadā strādāja ar 30,405 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 17,9% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās par 14,9% un bija 2,4 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka 2023.gadā "Orkla Foods Latvija" galvenokārt investēja energoefektivitātes un energo neatkarības nodrošināšanā "Spilva" konservējumu, mērču un ēdienu piedevu ražotnē. Pagājušā gada sākumā ražotnē veikta pāreja uz 100% atjaunojamās elektrības iegādi, samazinot elektroenerģijas ražošanā un piegādē radītos CO2 izmešus līdz nullei, kas iepriekš veidoja 545,7 tonnas.

Savukārt gada noslēgumā uzņēmums investēja gandrīz 300 000 eiro ražotnes aprīkošanā ar saules paneļiem, nodrošinot līdz 17% no visas "Orkla Foods Latvija" nepieciešamās elektroenerģijas. Saules paneļu iegādē izmantots Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas un noturības mehānisma atbalsta finansējums.

Šie soļi bija daļa no uzņēmuma ilgtspējas stratēģijas īstenošanas, paredzot līdz 2024.gadam ražošanā izmantot līdz 60% atjaunojamo enerģiju no kopējā patēriņa, kā arī par 65% samazināt siltumnīcgāzu emisijas uzņēmuma darbībā un par 30% - vērtību ķēdē ārpus "Orkla Foods Latvija" darbības, teikts vadības ziņojumā.

Tāpat pagājušajā gadā investēti vairāk nekā 200 000 eiro jaunas majonēžu vārīšanas iekārtas iegādē un gandrīz 200 000 eiro - fasēšanas iekārtā, lai palielinātu ražošanas jaudas.

"Orkla Foods Latvija" vadība atzīmē, ka uzņēmums 2023.gadā turpināja darbu ilgtspējas stratēģijas īstenošanu virzienā "Uzturs un labsajūta". Pērn paplašināts klāsts ar zīmola "Spilva" majonēzēm, kurās izmantotas tikai no ārpus sprostiem turētām vistām iegūtas olas. Tāpat uzņēmums turpināja strādāt pie "Spilva" zīmola produktu uzlabošanas, samazinot produktos pievienotā cukura daudzumu un samazinot izmantoto konservantu daudzumu.

Vadības ziņojumā minēts, ka pērn uzņēmumam nav izdevies samazināt kopējo izmantoto cukura un sāls daudzumu, produktu noieta pieauguma dēļ, tomēr par diviem procentpunktiem izdevies samazināt produktu skaitu, kuros izmantoti konservanti.

"Orkla Foods Latvija" vadība norāda, ka ilgtspējas stratēģijas virzienā "Ilgtspējīgi izejmateriāli" uzņēmums pērn pārgāja uz sertificētu biešu izmantošanu "Spilva" konservētajos produktos, kas ļāva turpināt paplašināt ilgtspējīgo produktu klāstu.

2024.gadā "Orkla Foods Latvija" plāno turpināt ražošanas efektivitātes un kvalitātes uzlabošanas pasākumus, kā arī uzņēmuma zīmolu produktu attīstīšanu, jaunu produktu zīmolu izstrādi un produktu klāsta paplašināšanu. Uzņēmuma mērķis šogad ir rentablas izaugsmes veicināšana, kā arī tirgus daļas pieaugums vietējā un eksporta tirgos.

"Orkla Foods Latvija" 2022.gadā strādāja ar 25,779 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 15,5% vairāk nekā gadu iepriekš,  kā arī kompānija guva peļņu 2,819 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

"Orkla Foods Latvija" reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 142 344 eiro. Kompānijas vienīgā īpašniece ir Norvēģijas "Orkla Foods Europe".