Alus ražotāja "Aldaris" apgrozījums pērn pieaudzis par 6%

Rīga, 30.jūl., LETA. Alus ražotājs AS "Aldaris" pagājušajā gadā strādāja ar 28,229 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 6% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās vairākkārt - līdz 1,227 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

Uzņēmuma vadība zaudējumu samazinājumu skaidro ar darba procesu uzlabošanu un preču portfeļa paplašināšanu. Kopējā uzņēmuma realizētā alus tirgus daļa pērn veidoja aptuveni 25% jeb 31,75 miljonus litru, kamēr kopējais alus tirgus Latvijā 2023.gadā turpināja kristies un salīdzinājumā ar 2022.gadu samazinājies par 8,6%.

"Aldaris" zīmola "Mežpils alus" kopējā tirgus daļa pērn sasniedza 5,2%, bet pārdošanas apjomi veidoja 5,46 miljonus litru. Pieaugot pieprasījumam pēc netradicionālām garšām, zīmols turpina eksperimentēt un piedāvāt jaunas garšas.

Alkoholisko kokteiļu segmentā zīmola "Garage" pārdošanas apjomi Latvijā 2023.gadā, salīdzinot ar 2022.gadu, samazinājās par 5%, kamēr sidru kategorijā uzņēmuma pārdošanas apjoms samazinājās par 18%. Savukārt enerģijas dzēriena "Battery" pārdošanas apjomi, salīdzinot ar 2022.gadu, pieauga par 38%, bet ūdens kategorijā "Vichy" pārdošanas apjoms samazinājās par 26%.

Uzņēmums pērn arī īstenoja socioloģisko aptauju, analizējot patērētāju paradumus un sekmējot izglītošanos par atbildīgu enerģijas dzērienu lietošanu.

AS "Aldaris" komunikācijas vadītājs Toms Kursītis atzīmē, ka viena no uzņēmuma prioritātēm ir ilgtspēja, tādēļ visos procesos "Aldaris" turpina ieviest uzlabojumus, strādājot pie ilgtspējīgāka iepakojuma, aprites ekonomikas principiem, degvielas patēriņa samazināšanas, kā arī sabiedrības līdzdalības kampaņas "Dari savu pilsētu labāku!", palīdzot Latvijā veidot sakoptāku vidi.

Kampaņas mērķis bija motivēt Latvijas iedzīvotājus iesaistīties apkārtējās vides sakopšanā un labiekārtošanā. Tāpat uzņēmums pērn turpināja atbalstīt "Lielo talku" un citas vides sakopšanas iniciatīvas.

Pagājušajā gadā "Aldaris" arī turpināja bezalkoholiskā alus zīmola "Carlsberg 0.0" sadarbību ar "Drošas braukšanas skolu", īstenojot darbinieku apmācības drošas braukšanas pamatprincipu ievērošanā un organizējot socioloģisku pētījumu, lai analizētu riskus uz ceļiem un autovadītāju paradumus.

Tāpat pagājušajā gadā uzņēmums papildinājis zīmola "Mežpils alus" produkcijas klāstu ar "Rudzu maizes eilu", kas tapis sadarbībā ar maizes ceptuvi "Lāči" un "Tradicionālo nefiltrēto" alu. Divi uzņēmuma produkti - "Mežpils tradicionālais" un "Aldaris gaišais" 2023.gadā saņēma Latvijas Tirgotāju asociācijas balvu "Gada prece".

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā minēts, ka uzņēmums šogad plāno atgūt iepriekšējā gadā zaudētās Latvijas alus tirgus pozīcijas. Tāpat paredzēts izstrādāt jaunus produktus un ieviest tos patērētājiem kopā ar inovatīviem iepakojuma risinājumiem.

"Aldaris" ir apturējis visus iepirkumus un pārdošanu Krievijā, tāpēc radušos pārdošanas apjomu zaudējumus šogad plānots kompensēt, palielinot eksporta pārdošanas apjomus uz Āzijas un Eiropas valstīm, veicinot pārdošanas apjomus vietējā tirgū, ražojot produktus vietējiem zīmoliem.

"Aldaris" 2022.gadā strādāja ar 26,627 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 23,5% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas zaudējumi pieauga četras reizes - līdz 8,295 miljoniem eiro.

Kompānija "Aldaris" ir Dānijas alus ražotāja "Carlsberg" grupas uzņēmums, taču "Aldara" vienīgā īpašniece ir Zviedrijas "Carlsberg Sweden Holding 2". Kompānija "Aldaris" reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 37,672 miljoni eiro.