"Eleving Group" peļņa pirmajā pusgadā augusi par 31,9%

Rīga, 31.jūl., LETA. Nebanku kreditētāja "Eleving Group" 2024.gada sešu mēnešu neto peļņa pieaugusi līdz 14,9 miljoniem eiro, kas ir par 31,9% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, teikts "Eleving Group" pirmā ceturkšņa finanšu pārskatā.

Kompānijas pārstāvji informēja aģentūru LETA, ka "Eleving Group" turpina uzturēt līdzsvarotu ieņēmumu plūsmu no visiem galvenajiem darbības virzieniem, sešos mēnešos sasniedzot apgrozījumu 106 miljonu eiro apmērā jeb par 20% vairāk nekā pērn.

Nomas un atgriezeniskā līzinga produktu ieņēmumi sešu mēnešu periodā veidoja 36,3 miljonus eiro, bet elastīgās nomas un transportlīdzekļu abonēšanas produkti attiecīgi 23,4 miljonus eiro. Savukārt patēriņa finansēšanas produkti sešu mēnešu ieņēmumus papildināja ar 46,3 miljoniem eiro.

Koriģētā EBITDA sešu mēnešu pārskata periodā sasniedza 43,7 miljonus eiro jeb par 28% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā pusē. Tikmēr kompānijas neto portfelis ir palielināts par 21% līdz 343,5 miljoniem eiro pretstatā 284,2 miljoniem eiro gadu iepriekš.

Bizness Baltijas valstīs kopējā grupas portfelī veido 15,9% jeb 54,7 miljonus eiro. Apjoma ziņā lielākais Baltijas portfelis ir Lietuvā, kam seko Latvijas un Igaunijas portfelis.

"Eleving Group" izpilddirektors Modests Sudņus norāda, ka otrais ceturksnis ir bijis vēsturisks ceturksnis ar augstvērtīgiem rezultātiem svarīgākajās uzņēmējdarbības jomās. Otrajā ceturksnī "Eleving Group" novēroja augstākus transportlīdzekļu finansēšanas un pārdošanas apjomus, turklāt lielākā daļa no "Eleving Group" tirgiem pusgada mērķus sasniedza priekšlaicīgi. Kredīta pieteikumu skaits salīdzinājumā ar pagājušo gadu teju divkāršojās, kamēr mārketinga izmaksas un aizdevumu izsniegšanas koeficients saglabājās nemainīgs.

Jūnijā starptautiskā kredītreitingu aģentūra "Fitch Ratings" paaugstināja "Eleving Group" kredītreitingu no "B-" uz "B" ar stabilu nākotnes perspektīvu.

Vienlaikus attiecīgajā ceturksnī "Eleving Group" turpināja izvērtēt arī ārējā kapitāla piesaistes iespējas, kas potenciāli varētu rezultēties Baltijas mēroga publiskajā akciju piedāvājumā. Tas padarītu "Eleving Group" par vienu no starptautiskākajiem uzņēmumiem Baltijas biržā, informē kompānijas pārstāvji.

Turklāt šī procesa ietvaros "Eleving Group" ir nupat apstiprinājis dividenžu izmaksas politiku. Atbilstoši politikā noteiktajam, paredzams, ka dividendes tiks izmaksātas regulāri līdz divām reizēm gadā, līdzsvarojot ilgtermiņa attīstības mērķus un akcionāru intereses. To izmaksas koeficients būs robežās no 30% līdz 50%, kas būs atkarīgs no pašu kapitāla rādītāja pēc dividenžu izmaksas, proti, tam būs jābūt lielākam par 25%, lai dividendes tiktu izmaksātas ar 50% koeficientu.

"Eleving Group" peļņa 2023.gada pirmajā pusgadā bija 11,3 miljoni eiro.

"Eleving Group", kas 2012.gadā tika dibināts ar "Mogo Finance" nosaukumu, šobrīd strādā 16 pasaules tirgos, piedāvājot finanšu pakalpojumus mobilitātes un patēriņa segmentos. Grupā ietilpst transportlīdzekļu finansēšanas segmenta zīmoli "Mogo", "Primero", "Renti" un "OX Drive", kā arī patēriņa finansēšanas zīmoli "Kredo", "Sebo", "Tigo" un "Express Credit". Grupas kopējais izsniegto aizdevumu apmērs ir aptuveni 1,5 miljardi eiro.

Pēc nosaukuma maiņas "Mogo" zīmols tika saglabāts kā produktu zīmols gan Latvijā, gan arī ir pārstāvēts visos transportlīdzekļu finansēšanas tirgos "Eleving Group" produktu portfelī. Grupas galvenā mītne ir Latvijā. "Eleving Group" veic saimniecisko darbību Baltijā un Eiropā, Kaukāza un Centrālāzijas reģionos, kā arī Austrumāfrikā.

Kompānija "Mogo" reģistrēta 2012.gadā, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Aigars Kesenfelds. "Mogo" Latvijā piedāvā līzinga, atgriezeniskā līzinga un auto nomas pakalpojumus.