Rīgas ostā darbu sāk stividorkompānija "Ekogiria"

Rīga, 12.aug., LETA. Rīgas ostā darbu sākusi stividorkompānija SIA "Ekogiria", kuras pamatdarbība ir lejamkravu, galvenokārt biodegvielas uzglabāšana un pārkraušana, aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāvji.

Pirmais "Ekogiria" apkalpotais kuģis ir tankeris "Johann Essberger", kas no Rīgas uz Roterdamu Nīderlandē aizveda 4200 tonnas biodegvielas.

Plānots, ka turpmāk šāda apjoma kravu no "Ekogiria" termināļa nosūtīs reizi mēnesī.

Brīvostā norāda, ka lejamkravu tirdzniecības un loģistikas uzņēmums "Ekogiria" Latvijā darbību veic no 2023.gada. Agrāk kravu uzkraušanai uz kuģiem tas izmantoja citu ostas termināļu pakalpojumus, bet pēc termināļa iegādes uzņēmuma rīcībā Rīgas ostā ir lejamkravu rezervuāru parks ar kopējo apmēru 8400 kubikmetri, kā arī kuģu piestātne jūras kravu pārkraušanai un dzelzceļa pievedceļš ar lejamkravu produktu noliešanas estakādi.

"Ekogiria" izpilddirektors Zigurds Erciņš aģentūrai LETA norādīja, ka termināļa iegādes izmaksas nevar atklāt, jo tā ir konfidenciāla informācija.

Patlaban "Ekogiria" Rīgas termināļa galvenais darbības virziens ir biodegvielas pārkraušana, bet plānots attīstīt arī citu lejamkravu - augu izcelsmes eļļu, izlietotas cepamās eļļas un dīzeļdegvielas pārkraušanas pakalpojumus. Biodegviela terminālī nonāk no Baltijas reģiona un Eiropas valstu biodegvielas ražotājiem. Terminālī tā tiek uzkrāta, konsolidēta un tālāk eksportēta uz Rietumeiropas ostām, galvenokārt uz Amsterdamas-Roterdamas-Antverpenes jeb ARA reģionu.

"Ekogiria" izpilddirektors papildina, ka uzņēmuma tuvākās nākotnes plāni saistīti arī ar termināļa infrastruktūras atjaunošanu un sakārtošanu, jo ilgāku laiku šajā teritorijā netika veikta saimnieciskā darbība.

Patlaban esot jāiegulda diezgan daudz darba un līdzekļu, lai savestu kārtībā termināļa infrastruktūru. Uzņēmums sācis ar jaunu autosvaru projektēšanu un uzstādīšanu. Plānota arī dzelzceļa estakādes atjaunošana, dzelzceļa un auto pievedceļu remonts, kā arī preču uzglabāšanas un kravas auto laukuma izbūve, norāda Erciņš.

Brīvostā atzīmē, ka jaunu spēlētāju ienākšana Rīgas ostas lejamkravu apkalpošanas biznesā dod cerību, ka atjaunosies arī lejamkravu segments, kas līdz ar naftas produktu tranzīta pārtraukšanu ostas kravu portfelī ir samazinājies līdz 5%.

Kaut arī termināļu darbības specifika un kravu loģistikas maršruti šajā segmentā ierobežo uzņēmumu iespējas pārorientēties uz citu kravu apkalpošanu, ostas termināļi meklē risinājumus - patlaban ostā tiek apkalpotas naftas produktu ienākošās kravas, kas paredzētas distribūcijai reģionā vai pagaidu uzglabāšanai. Šogad ostā ir ienākuši kuģi arī ar naftas produktiem no ASV, Kuveitas un Saūda Arābijas ostām. Tāpat ir sākta arī augu eļļas un biešu melases kravu apkalpošana, informē brīvostā.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Ekogiria" dibināta 2023.gada jūnijā, un tās pamatkapitāls ir 2800 eiro. Uzņēmums pieder Lietuvā reģistrētajai "Ekogiria".

Jau ziņots, ka Rīgas brīvostā pagājušajā gadā pārkrauti 18,794 miljoni tonnu kravu, kas ir par 20,1% mazāk nekā 2022.gadā.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir lielākā osta Latvijā.