"Riga Port Group" vienojas par sadarbību ar CBRC par loģistikas un ražošanas centru izveidi Krievu salā un Kundziņsalā

Rīga, 19.aug., LETA. AS "Riga Port Group", kas pastarpināti pieder Saeimas deputāta Aināra Šlesera (LPV) un ekspolitiķa Andra Šķēles ģimenēm, parakstījusi sadarbības memorandu ar "China Bridge and Road Cooperation" (CBRC) par loģistikas un ražošanas centru izveidi Krievu salā un Kundziņsalā, aģentūru LETA informēja "Riga Port Group" pārstāvji.

Memorands paredz CBRC un "Riga Port Group" sadarbību loģistikas centra izveidē Krievu salā, kas fokusēsies uz elektroautomobiļu ražošanu, atjaunojamo energoresursu ražojošo iekārtu un to komponenšu ražošanu. Tāpat sadarbība paredz loģistikas un industriālā parka izveidi Kundziņsalā. 

Lai īstenotu sadarbības memoranda mērķus, puses nodibinās starpvalstu darba grupu, kas tuvākā gada laikā izstrādās detalizētu sadarbības formu un modeli, un sāks pakāpenisku projektu īstenošanu, atbilstoši to prioritātei.

Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš uzsver, ka laikā, kad Rīgas ostas stividori aktīvi pārorientē savu darbību uz citiem, ne Krievijas izcelsmes kravu segmentiem, ir būtiski sekmēt jaunu ražojošu uzņēmumu ienākšanu tieši ostā. Saīsinot loģistikas ķēdi, ražotāji spēs efektīvāk un produktīvāk nodrošināt preču realizāciju. 

"Riga Port Group" valdes priekšsēdētājs Miķelis Lapše norāda, ka memoranda parakstīšana ar CBRC ir pirmais solis pretī sadarbībai industriālo parku un loģistikas parku attīstībai Rīgas ostā Latvijas un Ķīnas uzņēmumiem. Samazinoties kravu plūsmām no Krievijas un Baltkrievijas, "Riga Port Group" mērķis ir pārorientēties uz globāliem ražotājiem, kuru preces tiek tirgotas visā pasaulē, bet ražošanas procesu var organizēt Rīgas ostā.

"Riga Port Group" 2023.gadā cieta 7,436 miljonu eiro zaudējumus, liecina "Firmas.lv" informācija. 

"Riga Port Group" reģistrēta 2012.gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 53,703 miljoni eiro. Kompānijas īpašnieks ir SIA "Multi Capital Holdings", kura vienādās daļās pieder Šlesera ģimenei piederošajai SIA "Regma 100" un Šķēles ģimenei piederošajai SIA "Inpo 21".

"Riga Port Group" meitasuzņēmumi sniedz stividoru pakalpojumus Daugavas abos krastos.

CBRC ir būvniecības uzņēmums, kas koncentrējas uz būtisku infrastruktūras un loģistikas projektu attīstību visā pasaulē, tai skaitā, būvējot tiltus, ostas infrastruktūru un automaģistrāles. CBRC ir pirmais Ķīnas uzņēmums, kas publiskā iepirkuma procedūrā ir ieguvusi tiesības realizēt Eiropas Savienības fondu finansētu infrastruktūru, proti, uzbūvējot Pelješaca tiltu Horvātijā 2,4 kilometru garumā. Lai gan CBRC šobrīd ir pārstāvība vairāk nekā 60 valstīs visā pasaulē, Ziemeļvalstu reģionā šādas pārstāvības CBRC vēl nav.