Rīga, 21.sept., LETA. Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) iepirkumos pētījumiem par Latvijas iedzīvotāju mediju saturu lietošanas paradumiem un iedzīvotāju prasmēm un ieradumiem lietot tehnoloģijas mediju pakalpojumu saņemšanai uzvarējis SIA "Latvijas fakti", liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā.
Pētījumu par Latvijas iedzīvotāju mediju saturu lietošanas paradumiem "Latvijas fakti" piedāvāja izstrādāt par 20 048 eiro, bet pētījumu par iedzīvotāju prasmēm un ieradumiem lietot tehnoloģijas mediju pakalpojumu saņemšanai - par 17 688 eiro. Attiecīgi sākotnējās līgumcenas bija paredzētas 20 661 pirmajā pētījumā, bet - 20 000 eiro - otrā.
Konkursā par iedzīvotāju mediju satura lietošanas paradumiem pieteikumu iesniedza vēl viens kandidāts - SIA "InnoMatrix", bet iepirkuma noslēguma ziņojumā tā piedāvātā līgumcena nav norādīta. Iepirkumu komisija "InoMatrix" novērtējusi ar 74 punktiem, bet "Latvijas faktus" - ar 80 punktiem.
Savukārt otrā konkursā pieteikumus iesniedza vēl divi kandidāti - SIA "Civitta Latvija" un "InnoMatrix", un arī šajā iepirkuma noslēguma ziņojumā uzņēmumu piedāvātās līgumcenas nav norādītas. Iepirkumu komisija "Civitta Latvija" piedāvājumam piešķīra 57 punktus, "InnoMatrix" - 71 punktu, bet "Latvijas faktiem" - 80 punktus.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Latvijas fakti" 2023.gadā strādāja ar 818 233 eiro apgrozījumu un 225 955 eiro peļņu. Uzņēmums reģistrēts 2004.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2900 eiro. "Latvijas fakti" 58% kapitāldaļu pieder Aigaram Freimanim un 42% pieder Somijā reģistrētajam uzņēmumam "Taloustutkimus".
Kopējais respondentu skaits aptaujās abos pētījumos paredzēts ne mazāks kā 1200.
Mediju satura lietošanas paradumu pētījumā aptaujas mērķa grupas ir visi Latvijas iedzīvotāji vecuma grupā no 16 gadiem un vecāki, tajā skaitā mazākumtautību Latvijas iedzīvotāji un jaunieši vecumā no 16 līdz 30 gadiem. Tāpat šajā pētījumā atsevišķā sadaļā tiks ietverts vismaz piecu ekspertu vērtējums par pētījuma aptaujā uzdotajiem jautājumiem.
Savukārt otrs pētījums reprezentatīvi aptvers visu Latvijas teritoriju. No septembra līdz oktobrim plānots aptaujāt ne mazāk kā 1200 Latvijas pastāvīgo iedzīvotāju vecumā no 15 gadiem.
Līdztekus šajā pētījumā lūkos noskaidrot arī iedzīvotāju informētību par mākslīgā intelekta pielietošanu medijos, kā arī tiks pētītas iedzīvotāju prasmes patērēt un pielietot mākslīgā intelekta rīkus mediju patērēšanā un satura veidošanā.
Abi pētījumi "Latvijas faktiem" būs jāveic līdz 2024.gada 2.decembrim.
"Latvijas fakti" pētīs iedzīvotāju mediju lietošanas paradumus un tehnoloģiju izmantošanas ieradumus
LETA 21.09.2024
"Re:Baltica": Daugavpils elektrotehnikas rūpnīca "SMD Baltic" pārrakstīta vienīgajam akcionāram ar Latvijas pilsonību
LETA 20.12.2024
Rīga, 20.dec., LETA. Pēc atklājuma, ka Daugavpils elektrotehnikas rūpnīcas "SMD Baltic" baltkrievu īpašnieki apgādā Krieviju ar droniem vajadzīgām mikroshēmām caur saviem citās valstīs reģistrētiem uzņēmumiem, tā ātri pārrakstīta vienīgajam akcionāra
...
"Asns Ingredient" zirņu proteīna rūpnīcas noliktavas ēku paredzēts izbūvēt līdz nākamā gada maija beigām
LETA 20.12.2024
Rīga, 20.dec., LETA. SIA "Asns Ingredient" zirņu proteīna rūpnīcas noliktavas ēku paredzēts izbūvēt līdz nākamā gada maija beigām, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Edgars Ruža.
Viņš norādīja, ka šī būs projekta lielākā ēka un to ne
...
papildināta - Zāļu ražotāja "Olpha" koncerna apgrozījums pērn pieaudzis par 8,7%
LETA 20.12.2024
(Pievienota 3.rindkopa, 6.rindkopa un 13.rindkopa.)
Rīga, 20.dec., LETA. Zāļu ražotāja AS "Olpha" (iepriekš "Olainfarm") koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 130,69 miljoni eiro, kas ir par 8,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt koncerna peļņ
...