Rīga, 21.sept., LETA. Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) iepirkumos pētījumiem par Latvijas iedzīvotāju mediju saturu lietošanas paradumiem un iedzīvotāju prasmēm un ieradumiem lietot tehnoloģijas mediju pakalpojumu saņemšanai uzvarējis SIA "Latvijas fakti", liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā.
Pētījumu par Latvijas iedzīvotāju mediju saturu lietošanas paradumiem "Latvijas fakti" piedāvāja izstrādāt par 20 048 eiro, bet pētījumu par iedzīvotāju prasmēm un ieradumiem lietot tehnoloģijas mediju pakalpojumu saņemšanai - par 17 688 eiro. Attiecīgi sākotnējās līgumcenas bija paredzētas 20 661 pirmajā pētījumā, bet - 20 000 eiro - otrā.
Konkursā par iedzīvotāju mediju satura lietošanas paradumiem pieteikumu iesniedza vēl viens kandidāts - SIA "InnoMatrix", bet iepirkuma noslēguma ziņojumā tā piedāvātā līgumcena nav norādīta. Iepirkumu komisija "InoMatrix" novērtējusi ar 74 punktiem, bet "Latvijas faktus" - ar 80 punktiem.
Savukārt otrā konkursā pieteikumus iesniedza vēl divi kandidāti - SIA "Civitta Latvija" un "InnoMatrix", un arī šajā iepirkuma noslēguma ziņojumā uzņēmumu piedāvātās līgumcenas nav norādītas. Iepirkumu komisija "Civitta Latvija" piedāvājumam piešķīra 57 punktus, "InnoMatrix" - 71 punktu, bet "Latvijas faktiem" - 80 punktus.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Latvijas fakti" 2023.gadā strādāja ar 818 233 eiro apgrozījumu un 225 955 eiro peļņu. Uzņēmums reģistrēts 2004.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2900 eiro. "Latvijas fakti" 58% kapitāldaļu pieder Aigaram Freimanim un 42% pieder Somijā reģistrētajam uzņēmumam "Taloustutkimus".
Kopējais respondentu skaits aptaujās abos pētījumos paredzēts ne mazāks kā 1200.
Mediju satura lietošanas paradumu pētījumā aptaujas mērķa grupas ir visi Latvijas iedzīvotāji vecuma grupā no 16 gadiem un vecāki, tajā skaitā mazākumtautību Latvijas iedzīvotāji un jaunieši vecumā no 16 līdz 30 gadiem. Tāpat šajā pētījumā atsevišķā sadaļā tiks ietverts vismaz piecu ekspertu vērtējums par pētījuma aptaujā uzdotajiem jautājumiem.
Savukārt otrs pētījums reprezentatīvi aptvers visu Latvijas teritoriju. No septembra līdz oktobrim plānots aptaujāt ne mazāk kā 1200 Latvijas pastāvīgo iedzīvotāju vecumā no 15 gadiem.
Līdztekus šajā pētījumā lūkos noskaidrot arī iedzīvotāju informētību par mākslīgā intelekta pielietošanu medijos, kā arī tiks pētītas iedzīvotāju prasmes patērēt un pielietot mākslīgā intelekta rīkus mediju patērēšanā un satura veidošanā.
Abi pētījumi "Latvijas faktiem" būs jāveic līdz 2024.gada 2.decembrim.
"Latvijas fakti" pētīs iedzīvotāju mediju lietošanas paradumus un tehnoloģiju izmantošanas ieradumus
LETA 21.09.2024
Starptautiskās aizsardzības produkcijas ražošanas asociācijas mērķis ir veidot Latviju par militārās industrijas centru Eiropā
LETA 14.11.2024
Rīga, 14.nov., LETA. Starptautiskās aizsardzības produkcijas ražošanas asociācijas (SAPRA) mērķis ir veidot Latviju par militārās industrijas centru Eiropā, ceturtdien asociācijas atklāšanas pasākumā sacīja SAPRA valdes loceklis Edgars Zandmanis.
Vi
...
"Schwenk Latvija" investēs aptuveni 500 miljonus eiro cementa ražošanas dekarbonizācijā Brocēnos
LETA 14.11.2024
Rīga, 14.nov., LETA. Būvmateriālu ražotājs SIA "Schwenk Latvija" investēs aptuveni 500 miljonus eiro cementa ražošanas dekarbonizācijā Brocēnos, aģentūru LETA informēja kompānijas pārstāvji.
Kompānijā norāda, ka "Schwenk Latvija" Brocēnu cementa rūp
...
ATD izsniegusi atļaujas komercreisiem maršrutos no Rīgas uz Ventspili un Balviem
LETA 14.11.2024
Rīga, 14.nov., LETA. Autotransporta direkcija (ATD) ir izsniegusi atļauju SIA "Ventspils reiss" komercreisiem maršrutā Rīga-Ventspils, kā arī SIA "Norma-A", kas pasažieru pārvadājumus nodrošina ar zīmolu "Ecolines", maršrutā Rīga-Balvi un Rīga-Ventsp
...