Rīga, 7.okt., LETA. AS "Liepājas autobusu parks" atceltie autobusu reisi galvenokārt ir saistīti ar autobusa vadītāju trūkumu nozarē, kā arī autobusu vadītāju slimībām, aģentūrai LETA skaidroja uzņēmumā.
"Liepājas autobusu parks" norāda, ka pārvadātāji nespēj izveidot pietiekamu darbinieku rezervi, kas palīdzētu efektīvi plānot reisu izpildes šādos darbinieku attaisnotās prombūtnes gadījumos.
Tādējādi uzņēmums realizē dažādus optimizācijas pasākumus, lai mazinātu nozares problēmas ietekmi uz "Liepājas autobusu parka" reisu izpildi. Tostarp uzņēmums strādā pie personāla piesaistes, gan komunicējot digitālajā vidē, gan sadarbībā ar Nodarbinātības valsts aģentūru organizējot informatīvus seminārus potenciālajiem autobusa vadītājiem.
Uzņēmums sadarbībai uzrunājis arī autoskolas, lai ne tikai samazinātu autobusu vadītāju trūkumu, bet arī veicinātu vietējo iedzīvotāju profesionalitāti, nodrošinot iespēju iegūt apmaksātu "D" kategoriju un garantētas darba iespējas "Liepājas autobusu parka" kolektīvā.
Uzņēmums vairākus gadus komunicē ar atbildīgajām institūcijām par nozares problēmu - kvalificētu resursu trūkumu, norādot, ka ar katru gadu situācija kļūst aizvien kritiskāka, jo pieaug nozarē nodarbināto vidējais vecums, bet jaunāki cilvēki nav ieinteresēti pievienoties nozarei tās īpatnību dēļ.
"Liepājas autobusu parka" pārstāvji uzsver, ka pārvadātāji bez valsts politikas realizētāju aktīvas iesaistes nevar atrisināt visas nozares kopēju problēmu. Uzņēmums vairākkārt ir aicinājis nozares atbildīgās institūcijas noslēgt ģenerālvienošanos, kas uzlabotu un valstī veidotu vienotas transporta darbinieku sociālās garantijas, tādējādi piesaistot nozarei darbiniekus.
Tostarp patlaban Satiksmes ministrija (SM) sagatavojusi noteikumu projektu, kurā rosina atvieglot nosacījumus, lai varētu iegūt autobusa vadīšanai nepieciešamo "D" kategorijas vadītāja apliecību. "Liepājas autobusu parks" šos grozījumus atbalsta, vienlaikus norādot, ka šis papildu darba resursu piesaistes risinājums neļaus operatīvi piesaistīt darbiniekus, bet ir veiksmīgs solis pretī uzlabojumiem, kuru rezultāts būs manāms tikai pēc vairākiem gadiem.
Jau ziņots, ka SM noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt iespēju personām, kurām ir tiesības vadīt "B" kategorijas transportlīdzekļus, no 18 gadu vecuma iegūt autobusa vadīšanai nepieciešamo "D" kategorijas vadītāja apliecību, nenosakot prasību pirms tam iegūt "C1" vai "D1" kategorijas vadītāja tiesības.
Pašlaik spēkā esošais normatīvais regulējums nosaka, ka personai, kurai ir "B" kategorijas transportlīdzekļa vadītāja tiesības, lai iegūtu "D" kategorijas transportlīdzekļa vadītāja tiesības, ir nepieciešams sākotnēji pabeigt "C1" vai "D1" kategorijas transportlīdzekļa vadītāja mācību kursus, kuru pabeigšana savukārt sniedz iespēju uzsākt mācību kursu "D" kategorijas transportlīdzekļa vadītāja iegūšanai.
Noteikumu projektā norādīts, ka pēdējos gados ne tikai Eiropā, bet visā pasaulē ir novērojams darbaspēka trūkums pasažieru pārvadājumos ar autobusiem. Arī Latvijā pieprasījums darba tirgū pēc šīs profesijas pārstāvjiem - autobusu vadītājiem, ir lielāks kā piedāvājums.
Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Liepājas autobusu parka" apgrozījums 2023.gadā bija 19,13 miljoni eiro, kas ir par 7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas zaudējumi sasniedza 1,48 miljonus eiro.
Pēc Konkurences padomes 2022.gada 29.marta lēmuma par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu "Liepājas autobusu parka" darbībās uzņēmuma mazākuma akcionārs (34,85%) ir Liepājas pašvaldība un Jurijs Sautkins ar 0,56% akciju, bet 60,12% akciju pieder SIA "LAP1R", kas, pēc "Firmas.lv" datiem, pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (LPV) (33%) ģimenēm.
"Liepājas autobusu parks": Autobusu reisu atcelšana galvenokārt saistīta ar autobusu vadītāju trūkumu
LETA 07.10.2024
"Re:Baltica": Daugavpils elektrotehnikas rūpnīca "SMD Baltic" pārrakstīta vienīgajam akcionāram ar Latvijas pilsonību
LETA 20.12.2024
Rīga, 20.dec., LETA. Pēc atklājuma, ka Daugavpils elektrotehnikas rūpnīcas "SMD Baltic" baltkrievu īpašnieki apgādā Krieviju ar droniem vajadzīgām mikroshēmām caur saviem citās valstīs reģistrētiem uzņēmumiem, tā ātri pārrakstīta vienīgajam akcionāra
...
"Asns Ingredient" zirņu proteīna rūpnīcas noliktavas ēku paredzēts izbūvēt līdz nākamā gada maija beigām
LETA 20.12.2024
Rīga, 20.dec., LETA. SIA "Asns Ingredient" zirņu proteīna rūpnīcas noliktavas ēku paredzēts izbūvēt līdz nākamā gada maija beigām, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Edgars Ruža.
Viņš norādīja, ka šī būs projekta lielākā ēka un to ne
...
papildināta - Zāļu ražotāja "Olpha" koncerna apgrozījums pērn pieaudzis par 8,7%
LETA 20.12.2024
(Pievienota 3.rindkopa, 6.rindkopa un 13.rindkopa.)
Rīga, 20.dec., LETA. Zāļu ražotāja AS "Olpha" (iepriekš "Olainfarm") koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 130,69 miljoni eiro, kas ir par 8,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt koncerna peļņ
...