Bērzu sulu dzērienu "Birzī" ražotājs šogad prognozē apgrozījuma kāpumu par 20-30%

Rīga, 4.nov., LETA. Bērzu sulu dzērienu un sīrupu ražotāja SIA "Kainaiži", kas strādā ar zīmolu "Birzī", apgrozījums šogad varētu pieaugt par aptuveni 20-30%, sasniedzot apmēram 170 000 eiro, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Līvija Letīcija Labanovska.

Viņa atzīmēja, ka uzņēmums šogad palielināja realizācijas apmērus eksporta tirgū, ko ietekmēja produkcijas pieprasījuma pieaugums, kā arī produktu klāstu. 

Tajā pašā laikā Labanovska minēja, ka būtisks kritums ir tūrisma segmentā, kurā "Kainaiži" piedāvā ekskursijas un degustācijas uzņēmuma ražotnē, kas uzņēmumam ir svarīgs ieņēmumu avots vasaras periodā.

Apgrozījuma kritums tūrisma segmentā šogad novērojams, jo ārzemju grupu braucienu daudzumu joprojām ietekmē Covid-19 pandēmijas sekas, kā arī karš Ukrainā un Latvijas tuvums Krievijas robežai, ko ārzemju tūristi uzskata par potenciālu apdraudējumu drošībai, skaidroja Labanovska.

"Kainaiži" valdes priekšsēdētāja uzsvēra, ka novērojama arvien lielāka interese par "Birzī" produktiem no starptautiskajiem partneriem. Tomēr tas nenorāda uz kopējo nozares tirgus pieprasījuma kāpumu. Lai nozare attīstītos, nepieciešami jauni tirgi un partneri ārzemēs. Latvijā ir iespējams saražot bērzu sulu visai pasaulei, bet ir nepieciešams palielināt produkcijas pieprasījumu.

Viņa pauda cerību, ka uzņēmumu nākotnē pozitīvi ietekmēs sāktās sadarbības ar Nīderlandes un Beļģijas spa uzņēmumiem, kā arī Šanhajas un Ķīnas partneriem. Tāpat sāktas sarunas ar veselīgo produktu ražotāju Itālijā, kā arī ASV, Aļaskā, bāzētu kompāniju, kas pēc "Kainaiži" receptes plāno gatavot dzērienus, kurus realizēt ASV tirgū.

Komentējot šī gada izaicinājumus Labanovska akcentēja, ka bērzu sulu un sīrupus uzņēmums var saražot lielā daudzumā, bet galvenie izaicinājumi ir tirgus atrašana un izmaksu mazināšana, kā arī stabila eksporta tirgus nodrošināšana ar augošu tendenci.

"Kainaiži" valdes priekšsēdētāja norādīja, ka pērn uzņēmums ieguldīja Kanādas sulu vākšanas ekipējuma ražošanas uzņēmuma "CDL" ražotos sulu tecināmajos komplektos un tapās, ko sulu sezonā, šā gada sākumā, realizēja veikalos "Kurši", "Mājai un dārzam" un citos. "Kainaiži" ir "CDL" oficiālais pārstāvis Latvijā.

Tāpat Labanovska minēja, ka "Kainaiži" šogad tirgū laida bērzu sulas degvīnu, kas pēc džina metodes destilēts bērza lapās. Uzņēmums arī šā gada pavasarī sāka sadarbību ar Igaunijas kompāniju "Shroomwell", kas ražo sēņu, tostarp uz bērziem augošas sēnes čagas produktus.

Šobrīd ir grūti prognozēt uzņēmuma nākotnes investīcijas, jo to apjoms galvenokārt būs atkarīgs no realizācijas rezultātiem Ziemassvētku laikā un sulu sezonā 2025.gada pavasarī, norādīja Labanovska. Šie ir divi lielākie uzņēmuma peļņas periodi, jo uzņēmums galvenokārt darbojas dāvanu un svaigo sulu segmentos. Īpaši svarīgs "Kainaiži" būs decembra periods un uzņēmumā cer ne tikai uz privāto, bet arī korporatīvo klientu interesi.

Uzņēmums nākotnē plāno turpināt audzēt eksporta tirgu, attīstot ražošanu, kā arī uzlabojot produktu kvalitāti un klāstu, piebilda kompānijas vadītāja.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Kainaiži" pērn strādāja ar 129 686 eiro apgrozījumu, kas ir par 21,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet uzņēmums cieta zaudējumus 22 302 eiro apmērā pretēji peļņai gadu iepriekš.

Kompānija reģistrēta 2012.gadā, un tās pamatkapitāls ir 5501 eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Ervins Labanovskis.