Rīga, 19.okt., LETA. Vidēji 70% vecāku uzsver nepieciešamību bērnu redzi pārbaudīt vismaz reizi gadā, trešdien kampaņas "Redzi, redzi, saredzi" prezentācijā sacīja pētījumu aģentūras "Forta Reserch" pārstāve Linda Ezera.
Pilotpētījumā ietvertās vecāku aptaujas dati arī liecina, ka vidēji 15% vecāku norāda, ka redze jāpārbauda reizi divos gados, 8% uzskata, ka redze jāpārbauda reizi trīs gados vai retāk, kamēr 5% uzskata, ka redze jāpārbauda tikai tad, kad parādās sūdzības. Tikai 1% vecāku uzskata, ka 11-14 un 15-18 gadu vecumā redze nav jāpārbauda.
Vienlaikus 73% aptaujāto vecāku norādījuši, ka viņu bērniem nav redzes problēmas, savukārt 25% atzinuši, ka šādas problēmas esot.
Vaicāti par vietām, kur tiek veiktas bērnu redzes pārbaudes, 64% respondentu norādījuši, ka bērnu redzes pārbaudes veic poliklīnikā pie acu ārsta, 23% - acu ārstu privātpraksē, 16% - pie ģimenes ārsta, 15% - optikā, bet 11% - acu klīnikā.
Vienlaikus 80% vecāku atzīst, ka redzes problēmas var veicināt sekmju pasliktināšanos skolā, bet 47% piekrīt, ka bērnus briļļu dēļ izsmej un pazemo. Jautājumam par izsmiešanu piekrīt arī 34% aptaujāto jauniešu vecumā no 16 līdz 24 gadiem.
Taujāti par redzes saudzēšanu, 67% vecāku norāda, ka ģimenē tiek mācīts par acu atpūtināšanu, kamēr 46% jauniešu apstiprina, ka redzes saudzēšanai ikdienā pievērš uzmanību.
Tikmēr redzes skrīninga dati liecina, ka 53% 1. un 2. klases skolēnu nav veikta redzes pārbaude pie speciālista, 9% bērnu vispār nav veikta redzes pārbaude, kamēr 13% bērnu ir sūdzības par redzi. Skrīnings tika veikts vairākās Latvijas skolās, pārbaudot redzi 518 1. un 2. klases skolēniem, izmantojot speciāli izstrādātu metodiku un profesionālu aparatūru.
Redzes skrīninga dati arī liecina, ka 54% no pētījumā iesaistītajiem bērniem ir traucēta viena no redzes funkcijām, savukārt 15% traucētas ir divas no redzes funkcijām. Vienlaikus 30% redzes skrīninga dalībnieku ar redzi viss ir kārtībā.
No tiem, kam konstatētas redzes problēmas, 24% traucēta kāda no tuvuma redzes funkcijām.
"OC Vision" kampaņas "Redzi, redzi, saredzi" iniciatore Marta Siliniece, komentējot pētījuma datus sacīja, ka vecāku aptaujas un redzes skrīninga dati liecina par sava veida pretrunām, it īpaši uzskatos par to, cik bieži jāveic redzes pārbaudes un to, cik bieži tās patiesībā veiktas.
Viņa pauda, ka tuvuma redzes funkcija skolā, it īpaši pirmajās klasēs, ir ārkārtīgi būtiska, jo šajā vecumā bērni mācās lasīt un rakstīt. Pētījumā esot bijuši arī trīs gadījumi, kuros konstatēts, ka bērns nespēj lasīt tieši redzes problēmu dēļ. Tāpat saskatīta iespējama korelācija starp redzes problēmām un uzmanības trūkumu klasē.
Siliniece uzsvēra, ka arī nākotnē plānots veikt šādus pētījumus, kā arī informēt sabiedrību par to rezultātiem. Tāpat viņa sacīja, ka kampaņas laikā tiek izstrādāti metodiskie materiāli pedagogiem, vecākiem un bērniem, lai izglītotu par redzes saudzēšanas paņēmieniem un nozīmi. Nākotnē paredzēts arī padarīt pieejamākas redzes pārbaudes bērniem.
Jau ziņots, ka redzes aprūpes uzņēmums "OC Vision" trešdien prezentēja pētījuma datus par bērnu redzes veselību pirmsskolas vecumā.
Realizējot kampaņu "Redzi, redzi, saredzi", no šī gada pavasara līdz pat oktobrim "OC Vision" veica redzes skrīninga pilotpētījumu, lai noskaidrotu vai 1. un 2. klases bērnu redze atbilst normai. Pētījuma laikā tika veikts redzes skrīnings bērniem, kā arī vecāku aptauja, lai noskaidrotu vecāku zināšanas un izpratni par redzes veselības jautājumiem.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "OC Vision" konsolidētais apgrozījums 2021.gadā sasniedza 22,715 miljonus eiro, kas ir par 6,9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet koncerns guva peļņu 508 291 eiro apmērā, pretēji zaudējumiem gadu iepriekš.
Kompānija "OC Vision" reģistrēta 1992.gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 220 539 eiro. Kompānijas īpašnieki ir Jānis Dzenis (31,79%), Pēteris Cikmačs (28,21%), Gatis Kokins (20%) un Toms Dzenis (20%).
"OC Vision" pārvalda "Vision Express", "OpitO", "Vizionette", "Dr.Lensor", "Lornete" un "Opptica" zīmolus.
Aptauja: 70% vecāku uzskata, ka bērnu redze jāpārbauda reizi gadā
LETA 19.10.2022
Sākas "Longo Group" obligāciju publiskais piedāvājums
LETA 11.11.2024
Rīga, 11.nov., LETA. Šodien sākas lietoto auto tirgotāja AS "Longo Group" obligāciju publiskais piedāvājums, ar kuru kompānija plāno piesaistīt līdz 10 miljoniem eiro, aģentūru LETA informēja kompānijas pārstāvji.
Publiskais obligāciju piedāvājums n
...
Latvijas Banka izsniegusi licenci ieguldījumu kompānijai "Boku Securities"
LETA 11.11.2024
Rīga, 11.nov., LETA. Latvijas Bankas Uzraudzības komiteja izsniegusi licenci SIA "Boku Securities" ieguldījumu pakalpojumu un ieguldījumu blakuspakalpojumu sniegšanai, aģentūru LETA informēja Latvijas Bankas pārstāvji.
"Boku Securities" ir saņēmusi
...
"Delfi" jaunais valdes priekšsēdētājs būs Jānis Grīviņš
LETA 11.11.2024
Rīga, 11.nov., LETA. Latvijas mediju uzņēmuma AS "Delfi" valdes priekšsēdētājs būs Jānis Grīviņš, liecina portālā "Delfi.lv" publicētā informācija.
Grīviņš darbu sāks no nākamā gada.
Kā liecina portālā "Delfi.lv" publicētā informācija, Grīviņam ir
...