Rīga, 27.jūl., LETA. Alus ražotājs AS "Aldaris" pagājušajā gadā strādāja ar 26,627 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 23,5% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas zaudējumi pieauga četras reizes - līdz 8,295 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.
Gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka no pagājušā gada zaudējumiem 5,4 miljonus eiro veidoja izveidotie uzkrājumi saistībā ar Valsts ieņēmuma dienesta (VID) veiktā nodokļu audita rezultātā pieņemto lēmumu par transfertcenu korekciju laika periodā no 2017. līdz 2020.gadam un attiecīgo uzņēmuma ienākuma nodokļa korekciju.
Ņemot vērā, ka VID audita lēmums nav galīgs, "Aldaris" gatavo iesniegumu par lēmuma atcelšanu VID ģenerāldirektorei, kā arī neizslēdz vēršanos tiesā nelabvēlīga lēmuma gadījumā, teikts ziņojumā.
Vadības ziņojumā arī teikts, ka "Aldaris" pārdošanas apmēri Latvijā 2022.gadā veidoja 39,74 miljonus litru, kas ir par 3% vairāk nekā iepriekšējā gadā, tostarp "Mežpils alus" pārdošanas apmēri veidoja 5,49 miljonus litru, kas ir par 17% vairāk nekā 2021.gadā.
Vienlaikus vadības ziņojumā minēts, ka pagājušajā gadā alus tirgus Latvijā kopumā samazinājās par 4%, salīdzinot ar 2021.gadu.
Tāpat vadības ziņojumā norādīts, ka 2022.gadā "Aldaris" kopējā realizētā alus tirgus daļa bija 28,5%, tostarp zīmola "Mežpils alus" kopējā realizētā alus tirgus daļa bija 5,2%.
Vadības ziņojumā pausts, ka 2022.gads "Aldarim" bija veiksmīgs arī ārpus alus kategorijām - alkoholisko kokteiļu segmentā "Garage" pārdošanas apmēri Latvijā 2022.gadā pieauga par 51%, enerģijas dzēriena "Battery" pārdošanas apmēri palielinājās par 62%, bet ūdens kategorijā "Vichy" pārdošanas apmēri kāpa par 31%.
Vienlaikus vadības ziņojumā norādīts, ka kompānija ir saņēmusi apstiprinājumu no "Carlsberg Breweries" par to, ka tiks saņemts finansiāls atbalsts, kas novērš "Aldaris" finanšu riskus.
Šogad plānots saglabāt Latvijas alus tirgus pozīcijas iepriekšējā gada līmenī. Plānots izstrādāt jaunus produktus un ieviest tos patērētājiem kopā ar inovatīviem iepakojuma risinājumiem.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka "Aldaris" apturējis visus iepirkumus un pārošanu Krievijā, radušos pārdošanas apjomu zaudējumus kompānijā plānots kompensēt, palielinot eksportu uz Āzijas un Eiropas valstīm un veicinot pārdošanas apmērus vietējā tirgū, ražojot produktus vietējiem zīmoliem.
2021.gadā "Aldaris" strādāja ar 21,568 miljonu eiro apgrozījumu un 2,077 miljonu eiro zaudējumiem.
Kompānija "Aldaris" ir Dānijas alus ražotāja "Carlsberg" grupas uzņēmums, taču "Aldara" vienīgā īpašniece ir Zviedrijas "Carlsberg Sweden Holding 2". Kompānija "Aldaris" reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 37,672 miljoni eiro.
Alus ražotāja "Aldaris" apgrozījums pērn pieaudzis par 23,5%
LETA 27.07.2023
LIAA prezentēs "Expo 2025 Osaka" Baltijas paviljonu
LETA 13.11.2024
Rīga, 13.nov., LETA. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) "Facebook" lapā šodien plkst.16 būs vērojama starptautiskās izstādes "Expo 2025 Osaka" Baltijas paviljona prezentācija, aģentūru LETA informēja LIAA.
LIAA ir parakstījusi līgum
...
"UPB" grupas uzņēmums "Transportbetons MB" investējis 750 000 eiro modernizācijā un attīstībā
LETA 13.11.2024
Rīga, 13.nov., LETA. Būvniecības un ražošanas koncerna "UPB" uzņēmums "Transportbetons MB" šogad investējis 750 000 eiro Ādažu ražotnes modernizācijā, kā arī specializētā autoparka atjaunošanā, aģentūru LETA informēja kompānijas pārstāvji.
"Transpor
...
"SmartLynx" mātesuzņēmums pasūtījis 80 jaunas "Boeing" lidmašīnas
LETA 13.11.2024
Rīga, 13.nov., LETA. Latvijā bāzētās aviokompānijas "SmartLynx Airlines" mātesuzņēmums Īrijas pilna servisa gaisa kuģu nomas nodrošinātājs "Avia Solutions Group" pasūtījis 80 jaunas "Boeing 737 Max" lidmašīnas, aģentūru LETA informēja "SmartLynx" pār
...