"Cēsu alus" apgrozījums pērn palielinājies par 12%

Rīga, 1.aug., LETA. Alus darītava AS "Cēsu alus" pagājušajā gadā strādāja ar 102,21 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 12% vairāk nekā gadu iepriekš, bet uzņēmuma peļņa palielinājās par 18,4% un bija 3,415 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma gada pārskatā norādīts, ka 2023.gadā "Cēsu alus" apgrozījums vietējā tirgū bija 84,378 miljoni eiro, kas ir par 17% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt eksporta tirgū apgrozījums bija 17,832 miljoni eiro, kas ir par 6,8% mazāk nekā gadu iepriekš.

Gada pārskata vadības ziņojumā minēts, ka pagājušajā gadā "Cēsu alus" gatavo produkciju realizēja par 8% vairāk nekā iepriekšējā gadā, savukārt kopējais realizētais apjoms saglabājās 2022.gada līmenī.

Vadības ziņojumā skaidrots, ka rezultāts sasniegts, uzlabojot pārdošanas apmērus esošajiem zīmoliem vietējā tirgū un attīstoties "Premium" alus segmentā un citās dzērienu kategorijās.

Tāpat vadības ziņojumā norādīts, ka pērn lielāko realizācijas apjomu pieaugumu uzņēmums sasniedza alus, ūdens, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu segmentos. Alus kategorijas pieaugums, salīdzinot ar 2022.gadu, skaidrojams ar veiksmīgu alus zīmolu distribūcijas uzlabošanu, alus zīmola "Corona" izplatīšanu un pārējo zīmolu veiksmīgu attīstību, savukārt kopējais alus tirgus turpināja samazināties.

2023.gadā "Cēsu alus" saražoja 64% no visa Latvijā ražotā alus. Vieglo alkoholisko dzērienu kategorija pērn pieauga par 5%, savukārt ūdens segmentā "Cēsu alus", kopš "Everest" zīmola iegādes, turpina apjoma pieaugumu, un tas audzis par 12%, salīdzinot ar gadu iepriekš.

Pērn "Cēsu alus" turpināja īstenot ilgtermiņa investīciju programmu, uzņēmumā ieguldot 2,4 miljonus eiro. Tāpat turpinātas investīcijas ražošanas un loģistikas iekārtu efektivizācijā un modernizācijā, samazinot kompānijas ietekmi uz vidi.

Vadības ziņojumā minēts, ka joprojām ir jūtama Ukrainas - Krievijas kara ietekme, kas ievērojami samazina ekonomikas attīstību un rada situācijas nenoteiktību. Tāpēc "Cēsu alus", lai nodrošinātu nepārtrauktu ražošanas un piegādes procesu, kā arī samazinātu dzērienu patēriņa mazināšanās sekas, šogad pārskatīja izmaksu sadaļas un optimizēja izdevumus, kā arī ieviesa dažādus kontroles pasākumus.

Uzņēmumā norāda, ka, sekojot ilgtermiņa investīciju programmai, arī 2024.gadā "Cēsu alus" turpinās veikt ieguldījumus ražošanas attīstībā 3,1 miljonu eiro apmērā - paredzēta ražošanas iekārtu modernizācija un efektivizācija, kā arī plānotas investīcijas ražotnes energoefektivitātes paaugstināšanā.

"Cēsu alus" 2022.gadā strādāja ar 91,234 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 41,3% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmuma peļņa samazinājās par 6,5% un bija 2,883 miljoni eiro.

Uzņēmums "Cēsu alus" reģistrēts 1991.gadā, un tā pamatkapitāls ir 8,31 miljons eiro. "Cēsu alus" kapitālā 99,88% pieder Somijas koncernam "Olvi".