Jelgavas autobusu parks pārtraucis apšaubīto autobusu nomas iepirkumu

Jelgava, 30.okt., LETA. Pašvaldības kapitālsabiedrība SIA "Jelgavas autobusu parks" (JAP) vēl šogad varētu atkārtoti izsludināt autobusu nomas iepirkumu, ko apšaubīja iespējamais transportlīdzekļu piegādātājs - SIA "B-Bus" -, noskaidroja aģentūra LETA.

JAP uz dažādiem laika posmiem vēlējies nomāt 44 autobusus ar zemo grīdu, nosakot, ka tiem jābūt viena ražotāja, markas un modeļa, baltā un dzeltenā krāsā. Ar šādiem, AS "Amo Plant" saliktajiem autobusiem "Ambassador", kas tiek nomāti no pilsētas mēra Andra Rāviņa (ZZS) dēla Riharda Rāviņā vadītās AS "Ferrus", pasažieri Jelgavā tiek pārvadāti pašlaik.

Pārvadātājs nu jau pārtrauktajā iepirkumā noteicis arī, ka autobusu nobraukums nedrīkst būt lielāks par 500 000 kilometru, tehniskajam servisam jāatrodas Jelgavā, pieprasīts arī noteikts garums, sēdvietu skaits, elektroniskais maršruta tablo un citi tehniskie parametri.

Sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam par JAP iepirkumu iesniegusi SIA "B-Bus". Uzņēmuma sūdzības pamatā ir JAP konkursa nolikumā iekļautās prasības, kas esot pretrunā ar normatīvajiem aktiem. Pasažieru pārvadātājam un transporta iznomātajam nav saprotama JAP prasība pretendentiem, nodrošināt 44 lietotus autobusus ar zemo grīdu pilna servisa nomu ar viena ražotāja, vienas markas un viena modeļa autobusiem.

"Atklātā konkursa nolikumā ir dažas nianses, kas ierobežo mūsu iespējas piedalīties tajā, tāpēc iesniedzām sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam, lai noskaidrotu no atbildīgas institūcijas, vai tā ir bijusi pamatota," "B-Bus" viedokli aģentūrai LETA pauda uzņēmuma pārstāve Maija Lazdiņa.

Tā kā JAP pārtraucis konkursu, pretenzija bija pamatota, piebilda Lazdiņa.

JAP valdes loceklis Gints Burks aģentūrai LETA apgalvoja, ka iepirkums pārtraukts nevis pēc sūdzības saņemšanas, bet pēc paša uzņēma iniciatīvas, jo pamanītas nepilnības nolikumā pēc tam, kad ieinteresētie piegādātāji sākuši uzdot jautājumus par iepirkumu.

Burks noliedza, ka iepirkuma specifikācija būtu radīta kādam konkrētajam uzņēmumam, jo Eiropā esot autoparki, kas var piedāvāt atbilstošu vienas markas un modeļa autobusu skaitu. Arī ieguldījums autobusu pārkrāsošanā, ja tāda piegādātājam būs nepieciešama, būšot neliels, salīdzinot ar līdzekļiem, ko iznomātājās iegūs, sniedzot pakalpojumus JAP.

Turklāt viena ražotāja autobusi nepieciešami, lai varētu vieglāk saplānot un veikt remontdarbus.

Iepirkuma summa varētu pārsniegt miljons eiro, savukārt "Ferrus", iznomājot autobusus JAP, no pašvaldības uzņēmuma vairāku gadu laikā saņēmis vairāk nekā sešus miljonus eiro, aplēsa Burks.

Pārstrādāto iepirkumu JAP varētu izsludināt vēl šogad vai nākamā gada sākumā.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka AS "Ferrus" 2016.gadā strādāja ar 6 242 928 eiro apgrozījumu un guva 256 281 eiro peļņu.

Valdes locekļa Rāviņa parakstītajā vadības ziņojumā norādīts, ka nomas līgumu termiņš no pieciem līdz septiņiem gadiem nodrošina uzņēmumam stabilu un prognozējamu naudas plūsmu ilgtermiņa perspektīvā. Uzņēmuma klienti ir AS "Latvenergo", AS "Sadales tīkls", AS "Ceļu pārvaldes", AS "Pasažieru vilciens" un citas kapitālsabiedrības un iestādes.