Rīga, 9.febr., LETA. Lai aviācijas nozare spētu atjaunoties, un pasažieri, kuriem ir nepieciešams doties uz ārzemēm, var plānot savus ceļojumus, ir būtiski, lai atbilstoši citu Eiropas Savienības (ES) valstu praksei ierobežojumiem, tiek noteikti konkrēti kritēriji un termiņi, līdz kuriem tie ir spēkā, secināts pēc Latvijas Aviācijas asociācijas pasūtījuma veiktā pētījumu uzņēmuma "Oxford Research Baltics" pētījumā.
Kā aģentūrai LETA norādīja asociācijas pārstāvji, pētījumā secināts - daļa no pašlaik spēkā esošajiem ceļošanas ierobežojumiem lielā mērā ietekmējas no vēsturiskās pieredzes, nevis reālās situācijas, līdz ar to nodarot aviācijas nozarei un tautsaimniecībai kopumā būtiskus zaudējumus, kas bieži nemaz neveicina vīrusa izplatības samazināšanos.
Latvijas Aviācijas asociācijas valdes loceklis Artūrs Kokars atzīmēja, ka arī asociācija iesaistās un atbalsta vīrusa ierobežošanu un stingri seko līdzi nepieciešamajām prasībām. Tomēr vienlaikus ir svarīgi vērtēt, vai atsevišķi ierobežojumi patiesi ir adekvāti un vajadzīgi - ierobežojumu noteikšanā nevajadzētu ignorēt to, ka aviācija ir globāla, starptautiska nozare un ka arī Latvijas aviācijas nozare konkurē starptautiskos brīvas konkurences apstākļos.
"Vienlaikus Latvijai ir jārisina jautājums par lidojumu atvēršanu uz atsevišķiem populārākajiem trešo valstu galamērķiem, ievērojot, ka uz tiem bez problēmām iespējams ceļot no Lietuvas un Igaunijas. Pētījums apliecina, ka kontrolēti pārvadājumi uz atsevišķiem populārākajiem trešo valstu galamērķiem var pat veicināt sabiedrības veselības drošību. Slēgta gaisa satiksme, bet atvērtas sauszemes robežas faktiski neierobežo trešo valstu iedzīvotāju nonākšanu Latvijā," papildina Artūrs Kokars.
Minētais "Oxford Research Baltics" pētījums tika veikts pēc Latvijas Aviācijas asociācijas pasūtījuma.
Pētījumu kompānija dibināta 2015.gadā, tā īpašnieki ir Dānijas uzņēmums "Oxford Group" (51%) un Aivars Timofejevs (49%). "Oxford Research Baltics" 2019.gadā strādāja ar 63 038 eiro apgrozījumu un cieta 31 489 eiro zaudējumus, liecina "Firmas.lv" informācija. Finanšu dati par 2020.gadu vēl nav publiskoti.
Latvijas Aviācijas asociācija ir brīvprātīga aviācijas nozares uzņēmumu apvienība, kas dibināta 2016.gadā. Tās biedri ir Latvijā reģistrēti aviācijas uzņēmumi, kas pārstāv visu Latvijas aviācijas vērtību ķēdi. Asociācijas mērķis ir Latvijas aviācijas nozares vērtību ķēdes stiprināšana un asociācijas biedru konkurētspējas atbalsts vietējā un starptautiskajā tirgū.
Pētījums: Ierobežojumiem aviācijā ir būtiski noteikt konkrētus kritērijus un gala termiņus
LETA 09.02.2021
Prasība norādīt izcelsmes valsti uz cenu zīmēm joprojām nav pilnībā ieviesta
LETA 08.11.2024
Rīga, 8.nov., LETA. Prasība pārtikas produktiem norādīt izcelsmes valsti uz cenu zīmēm joprojām nav pilnībā ieviesta visās mazumtirdzniecības vietās, aģentūrai LETA atzina aptaujātie mazumtirgotāji.
Līdztekus daži no mazumtirgotājiem norādīja, ka šo
...
"Brivibas trust" ieguldījis 12 miljonus eiro projektā "Gatves lofti"
LETA 08.11.2024
Rīga, 8.nov., LETA. Nekustamo īpašumu attīstītājs SIA "Brivibas trust" ieguldījis 12 miljonus eiro projektā "Gatves lofti" Brīvības gatvē, Teikā, pie VEF Kultūras pils, aģentūru LETA informēja attīstītāja pārstāvji.
Ar pilnīgu fasādes pārbūvi, visca
...
"Ignitis Renewables" saules enerģijas parka būvniecība Tukuma novadā sāksies nākamgad
LETA 08.11.2024
Rīga, 8.nov., LETA. Lietuvas valsts enerģētikas grupas "Ignitis grupe" atjaunojamās enerģijas uzņēmuma "Ignitis Renewables" Tumes saules enerģijas parka būvdarbi Tukuma novadā sāksies 2025.gadā, aģentūru LETA informēja kompānijas pārstāvji.
"Ignitis
...