Rīga, 30.marts, LETA. Jo ilgāk būs mazumtirdzniecības ierobežojumi un ārkārtējā situācija, jo tiešāku ietekmi tas atstās arī uz reklāmas tirgu, aģentūrai LETA atzina vides reklāmas aģentūras "JCDecaux Latvija" vadītāja Jeļena Brokāne.
Viņa atzīmēja, ka vides reklāma cieši saistīta ar cilvēku pārvietošanās paradumiem. "Jo smagāki ierobežojumi attiecībā uz pārvietošanos un saskarsmi vai mazumtirdzniecību, jo mazāk cilvēku uz ielas un vairāk mājās pie ekrāniem," skaidroja Brokāne.
Pēc viņas teiktā, strauja paradumu maiņa pagājušā gada martā un aprīlī ietekmēja arī vides reklāmu. "Analizējot gada griezumā, vides reklāma vairāk cieta no ieņēmumu samazinājuma nekā citas reklāmas kategorijas," sacīja Brokāne un piebilda - kamēr.2020.gadā reklāmas tirgus kopumā samazinājās par 16%, vides reklāmas samazinājums bija 36%.
"Vidē samazinājumu radīja tieši pavasara mēneši, kad daudz cilvēki, bažās par pandēmiju, izvēlējās palikt mājās, likumsakarīgi, ka tādos apstākļos reklāmas budžeta tika novirzīti vairāk uz interneta medijiem," stāstīja Brokāne.
"JCDecaux Latvija" šo laika esot izmantojis, lai pildītu nozīmīgu sociālo funkciju. "Strauji palielinājām plakņu skaitu, ko atvēlām sabiedrības izglītošanas un informēšanas aktivitātēm. Bijām nozīmīga daļa no "Ziepes. Mājas. divi metri" mediju kanāliem, jo apzināmies, ka vide ir medijs, kas efektīvi sasniedz lielu auditorijas daļu un gribējām dot savu artavu, lai ātrāk varam atgriezties ikdienas dzīvē," stāstīja uzņēmuma vadītāja.
2020.gada otrā puse kopumā, pēc Brokānes teiktā, nozarei bija vienmērīga, atsevišķās grupās pat ar pieaugumu, piemēram vides reklāmu gadījumā straujāk pieauga reģionālo pilsētu izmantošana.
Tomēr šo gadu visa reklāmas nozare vērtē piesardzīgi, atzina Brokāne. Straujš kritums gan netiekot prognozēts, tomēr arī ne straujš pieaugums, bet šis laiks drīzāk būšot kā stabilizācijas gads.
"Veselības krīzei nereti seko ekonomiskā un te no svara gan pārdomāti valdības lēmumi ekonomikas stimulēšanai, gan prātīga nozares rīcība, domājot par attīstību," uzsvēra Brokāne.
Vienlaikus viņa atzīmēja, ka "JCDecaux Latvija" ir daļa no liela starptautiska uzņēmuma, kas operē vairāk kā 80 valstīs un tādēļ kompānijai Latvijā ir vairākas priekšrocības - pieejama starptautiska pieredze, inovācija un ilgtspēja risinājumos, lielāka finanšu stabilitāte.
"JCDecaux Latvija" reģistrēta 1996.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1,074 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Francijas uzņēmums "JCDecaux Europe Holding". "JCDecaux Latvija" apgrozījums 2019.gadā bija 4,5 miljoni eiro, bet peļņa - 10 218 eiro. Kompānijas 2020.gada finanšu rādītāji vēl nav publiskoti.
"JCDecaux Latvija": Mazumtirdzniecības ierobežojumi atstāj tiešu ietekmi arī uz reklāmas tirgu
LETA 30.03.2021
Turpinās "Ezerkauliņi Agro" un "Ķeizarsils" dalībnieku strīdi
LETA 27.11.2024
Rīga, 27.nov., LETA. Dārzeņu audzēšanas un pārstrādes uzņēmumu SIA "Ezerkauliņi Agro" un SIA "Ķeizarsils" dalībnieki trešdien ārkārtas sapulcēs lems par darbības izbeigšanu, likvidācijas procesa sākšanu un likvidatora iecelšanu, aģentūru LETA informē
...
Ierosināta "Skonto būves" tiesiskās aizsardzības procesa lieta
LETA 27.11.2024
Rīga, 27.nov., LETA. Rīgas pilsētas tiesa ierosinājusi būvuzņēmuma "Skonto būve" tiesiskās aizsardzības procesa lietu, liecina "Firmas.lv" informācija.
Tiesiskās aizsardzības procesa lieta ierosināta 21.novembrī.
Iepriekš 20.novembrī tiesiskās aizs
...
Atkritumu apsaimniekotāja "ZAAO" apgrozījums deviņos mēnešos pieaudzis par 24,3%
LETA 27.11.2024
Rīga, 27.nov., LETA. Vidzemes reģionālais atkritumu apsaimniekotājs SIA "ZAAO" šogad deviņos mēnešos strādāja ar 11,44 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 24,3% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, bet kompānijas peļņa pieauga par 74,8% - līdz 492
...