Rīga, 29.dec., LETA. Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde īstenojusi projektu "Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla sanācijas darbi" ar mērķi samazināt Karostas kanāla vēsturiski piesārņoto nogulumu negatīvo ietekmi uz vidi, cilvēku veselību un Baltijas jūras ekoloģisko stāvokli, aģentūru LETA informēja Liepājas SEZ pārstāvji.
Pārvaldē norāda, ka Karostas kanāla sanācijas projekta trešajā kārtā izņemti 145 199 kubikmetri vēsturiski piesārņotu nogulumu, kas satur aptuveni 298 tonnas bīstamo ķīmisko vielu.
Sanācijas darbus veica SIA "Eko osta", kas iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu par līguma kopējo summu 3,335 miljoniem eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).
Projekts tiek finansēts Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.-2021.gada perioda programmas "Klimata pārmaiņu mazināšana, pielāgošanās tām un vide" ietvaros. Projekta kopējās izmaksas ir 4,739 miljoni eiro, no kurām 4,028 miljoni eiro ir Norvēģijas finanšu instrumenta finansējums.
Vienlaikus pārvaldē atzīmē, ka ar Norvēģijas instrumenta palīdzību Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde īstenoja Karostas kanāla sanācijas trešo kārtu, lai veiktu nopietnu ieguldījumu klimata pārmaiņu risku mazināšanā un vēsturiskā piesārņojuma izplatībai Baltijas jūrā un apkārtējā vidē.
Tāpat pārvaldē uzsver, ka darbi turpināsies un ir skaidra īstermiņa un ilgtermiņa turpmākā darbība, lai līdz minimumam samazinātu vēsturisko piesārņojumu un tā ietekmi uz visu Baltijas jūras ekosistēmu.
Jau vēstīts, ka šis ir turpinājums iepriekšējām aktivitātēm Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšanā. Piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējumu, līdz 2015.gadam tika īstenots projekts "Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšana pirmā kārta".
Projekta laikā no kanāla 78 hektāru platībā tika izcelts un utilizēts liela apjoma tehnogēnais piesārņojums (metāllūžņi, betona masīvi, koksne utt.), kā arī vispiesārņotākajā iecirknī desmit hektāru platībā tika izņemti aptuveni 60 000 kubikmetri piesārņoto nogulumu, kas tika deponēti īpaši aprīkotā deponēšanas vietā Karostas kanāla austrumu galā.
"Eko osta" 2022.gadā strādāja ar 5,486 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,5% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa saruka par 22,8% - līdz 863 380 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.
"Eko osta" reģistrēta 1999.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2,162 miljoni eiro. Uzņēmuma kapitālā 95% īpašnieks ir Andrejs Laškovs, bet 5% - SIA "DKD Logistic", kuras īpašniece ir Silvija Dilba.
Noslēgusies Liepājas ostas Karostas kanāla vides sanācijas projekta trešā kārta
LETA 29.12.2023
Valmierā atklāts jaunais Vidzemes Rehabilitācijas centrs
LETA 29.11.2024
Rīga, 29.nov., LETA. Šodien Valmierā atklāts jaunais Vidzemes Rehabilitācijas centrs, aģentūru LETA informēja SIA "Vidzemes slimnīca" sabiedrisko attiecību un mārketinga speciāliste Agnija Upīte.
Vidzemes slimnīca ir noslēgusi vairāk nekā sešus milj
...
"Eleving Group" pirms termiņa dzēsīs subordinētās nenodrošinātās obligācijas 25 miljonu eiro apmērā
LETA 29.11.2024
Rīga, 29.nov., LETA. Nebanku kreditētājs "Eleving Group" pirms termiņa šodien dzēsīs subordinētās nenodrošinātās obligācijas 25 miljonu eiro apmērā, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.
Obligāciju dzēšanas termiņš iepriekš bija noteikts 2031.gada 29.de
...
Pēc pārtraukuma klubs "Depo" atsāks darbību ar trīs grupu uzstāšanos
LETA 29.11.2024
Rīga, 29.nov., LETA. Ar trīs grupu uzstāšanos klubs "Depo" Rīgā šodien pēc neilga pārtraukuma atsāks darbību.
Kā aģentūrai LETA iepriekš norādīja kluba īpašnieks Guntis Vanags, bija ziņots par kluba darbības pārtraukšanu uz laiku, jo, mainoties ēkas
...