Pārtikas koncerna "Orkla Latvija" apgrozījums pērn pieaudzis par 3,8%

Rīga, 15.jūl., LETA. Pārtikas ražotāja "Orkla Latvija" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 114,1 miljoni eiro, kas ir par 3,8% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās divas reizes un bija trīs miljoni eiro, aģentūru informēja "Orkla Latvija" pārstāvji.

Tāpat "Orkla Latvija" eksporta apgrozījums pērn saglabājies 2022.gada apmērā, pārsniedzot 28 miljonus eiro.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka 2023.gadā "Orkla Latvija" galvenokārt fokusējās uz ilgtspējīgu ražošanas procesu attīstību, investējot darba vides un infrastruktūras uzlabošanā, kā arī jaunu produktu izstrādē gandrīz divu miljonu eiro apmērā, no kuriem aptuveni 900 000 investēti energoefektivitātes veicināšanā.

"Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons atzīmē, ka pagājušais gads uzņēmumam kopumā bija izaicinošs, jo pieauga dažādu resursu cenas un bija augstas banku procentu likmes, kas radīja augstu inflācijas līmeni un tautsaimniecības attīstības sabremzēšanos. Lai nodrošinātu zīmolu produktu nepārtrauktu ražošanu, spētu investēt procesu attīstībā un nodrošinātu kvalitāti produktiem, "Orkla Latvija" meklēja dažādas jaunu produktu izstrādes, izmaksu ietaupīšanas un efektīvākas darbības iespējas.

Didrihsons norāda, ka viens no uzņēmuma mērķiem nākamajos gados ir saglabāt patērētāju lojalitāti "Orkla Latvija" produktiem.

Tāpat uzņēmums pērn, veicot tirgus izpēti un iepazīstoties ar patērētāju paradumiem un pieprasījumu pēc novitātēm, Latvijas tirgū kopumā laida vairāk nekā 40 jaunus un atjauninātus produktus dažādās pārtikas produktu kategorijās.

"Orkla Latvija" pārstāvji akcentē, ka visvairāk uzņēmums 2023.gadā pievērsās ilgtspējīgai ražošanas procesu attīstībai. Pērn "Orkla Latvija" nodeva cepumu un vafeļu ražošanas procesu tā māsas uzņēmumam SIA "Orkla Biscuit Production" ar mērķi koncentrēt visas "Orkla" grupas cepumu kategorijas ražošanu jaunā un modernā ražotnē Ādažos, nodrošinot iespēju izmantot jaunākās tehnoloģijas un piedāvāt jaunus produktus.

Tāpat "Orkla Latvija" pērn, investējot vairāk nekā 630 000 eiro, īstenoja zefīru un marmelādes ražošanas līniju pārcelšanas projektu no "Staburadze" ražotnes Rīgas centrā uz "Laima" saldumu ražotni Ādažos. Projekts īstenots, lai nodrošinātu visu šokolādes un cukura produktu ražošanu vienā vietā, kas ļauj uzlabot ražošanas darbu efektivitāti, pārraudzību un kvalitāti, pateicoties iepriekš veiktajiem ieguldījumiem jaunajā saldumu ražotnē.

Lai veicinātu ražotņu energoefektivitāti un stiprinātu energoneatkarību, uzņēmums pagājušajā gadā ieguldīja saules parku izveidē. Kā pirmo "Orkla Latvija" ekspluatācijā nodeva saules parku "Laima" saldumu ražotnes teritorijā Ādažos. Parka izbūvē investēti 255 000 eiro, un gadā plānots saražot 287 megavatstundas "zaļās" elektroenerģijas, nosedzot 25% no ražotnes kopējā patēriņa.

Uzņēmuma pārstāvji skaidro, ka gada laikā saražotā zaļā enerģija ļaus par 136 tonnām samazināt CO2 izmešus. Tāpat, ieguldot vairāk nekā 300 000 eiro, 2023.gadā pie "Ādažu čipsu" ražotnes uzstādīti vairāk nekā 500 saules paneļi, kas nodrošinās 14% no kopējā gada ražotnes patēriņa. Projekts īstenots ar Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas un noturības mehānisma atbalsta finansējumu.

"Orkla Latvija" koncerna apgrozījums 2022.gadā bija 111,059 miljoni eiro, kas ir par 2,1% mazāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās 2,8 reizes un sasniedza 6,046 miljonus eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmums reģistrēts 2009.gadā, un tā pamatkapitāls ir astoņi miljoni eiro. Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Spilva", "Gutta", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".