Akumulatoru pārstrādes uzņēmums "EcoLead" perspektīvā domās par svina plašāku apstrādi

Rīga, 22.aug., LETA. Akumulatoru pārstrādes uzņēmuma SIA "EcoLead" attīstības tālākais posms būtu lielākas pievienotās vērtības radīšana, negatavojot tikai svina lietņus, bet no tiem jau tālāk ražojot produktus autobūves vai citiem uzņēmumiem, intervijā aģentūrai LETA sacīja "EcoLead" izpilddirektors Kaspars Fogelmanis.

Patlaban uzņēmums ražo svina lietņus, un kā palīgprodukts ir sasmalcināta plastmasa. Tas viss pārsvarā tiek realizēts jaunu akumulatoru ražotājiem, un no tā top jauni akumulatori vai citas autobūves rūpniecībā nepieciešamas detaļas.

Fogelmanis stāstīja, ka gan svinu, gan plastmasu "EcoLead" simtprocentīgi eksportē uz citām Eiropas Savienības (ES) valstīm - ir eksports uz Čehiju, Poliju, Vāciju. Fogelmanis uzsvēra, ka realizācijas iespējas Eiropā ir, tikai jāpārliecina pircēji, ka "EcoLead" ir stabili un nav vienas dienas ražotāji.

Fogelmanis pauda, ka ir iespējas ražošanu paplašināt, jo autorūpniecība attīstīsies vēl vairāk. Tas pats attiecas uz citām smagās rūpniecības nozarēm, un svins būs pieprasīts produkts. Tāpat Fogelmanis norādīja, ka nevar aizmirst ES normas par otrreizējo pārstrādi, un šis ir otrreiz pārstrādāts produkts, kurš nav nemaz sliktāks par pirmreizējo svinu, kuru iegūst raktuvēs. 

"Tiem, kuri ražo jaunus akumulatorus, gribot negribot, būs vairāk jāizmanto otrreizējais materiāls. Tādēļ es domāju, tā ir perspektīva. Mēs varētu kļūt par vienu no stratēģiskajiem ražotājiem kādā no piegādes ķēdēm. Svinam ir plašs pielietojums," teica Fogelmanis.

Pašlaik "EcoLead" strādā, lai kompānijas ražotajam produktam dotu lielāku pievienoto vērtību, negatavotu tikai svina lietņus, bet no tiem jau tālāk ražot produktus. Fogelmanis minēja, ka tās var būt sagataves autoindustrijai, svina uzmavas un citi produkti.

Fogelmanis domā, ka pieprasījums pēc šādām precēm ir, bet konkurences cīņa noteikti arī būs. Tāpat tas prasīs investīcijas, jo tas ir vesels pasākumu komplekss. 

"Tam vajadzētu notikt nākamo trīs līdz piecu gadu laikā. Mēs vairāk sāksim sadarboties ar lielajiem autobūves gigantiem un skatīsimies, kas specifiski viņiem ir nepieciešams. Taču pašlaik mēs izcīnām savu vietu svina lietņu tirgū, jo tas arī nemaz nav tik viegli," sacīja Fogelmanis.

Viņš piebilda, ka "EcoLead" nespēs nodrošināt lielus konveijera apjomus, bet uzņēmums ir interesants ar to, ka spēj saražot specifiskus nišas produktus, kurus nevajag milzīgos apjomos. Tas varētu būt kompānijas darbības nākamais mērķis.

"EcoLead" 2023.gadā strādāja ar 4,102 miljonu eiro apgrozījumu un cieta 1,838 miljonu eiro zaudējumus, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmums reģistrēts 2007.gadā, un tā pamatkapitāls ir 1 446 710 eiro.

"EcoLead" kapitālā 49,15% īpašnieks ir Deniss Uļjanovs, 45% pieder Igaunijas uzņēmumam "Unimet Estonia", bet vēl 5,85% - Uļjanovam piederošajai SIA "Metalekspo".

Visu interviju ar Fogelmani var lasīt aģentūras LETA sadaļā "LETA+" (https://www.leta.lv/plus/1BF6A180-B12F-418C-943D-43DA19D0192F/ ) un biznesa portāla "Nozare.lv" sadaļā "Intervijas" (https://nozare.lv/comments/item/1BF6A180-B12F-418C-943D-43DA19D0192F/ ).