Rīga, 21.sept., LETA. Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) iepirkumos pētījumiem par Latvijas iedzīvotāju mediju saturu lietošanas paradumiem un iedzīvotāju prasmēm un ieradumiem lietot tehnoloģijas mediju pakalpojumu saņemšanai uzvarējis SIA "Latvijas fakti", liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā.
Pētījumu par Latvijas iedzīvotāju mediju saturu lietošanas paradumiem "Latvijas fakti" piedāvāja izstrādāt par 20 048 eiro, bet pētījumu par iedzīvotāju prasmēm un ieradumiem lietot tehnoloģijas mediju pakalpojumu saņemšanai - par 17 688 eiro. Attiecīgi sākotnējās līgumcenas bija paredzētas 20 661 pirmajā pētījumā, bet - 20 000 eiro - otrā.
Konkursā par iedzīvotāju mediju satura lietošanas paradumiem pieteikumu iesniedza vēl viens kandidāts - SIA "InnoMatrix", bet iepirkuma noslēguma ziņojumā tā piedāvātā līgumcena nav norādīta. Iepirkumu komisija "InoMatrix" novērtējusi ar 74 punktiem, bet "Latvijas faktus" - ar 80 punktiem.
Savukārt otrā konkursā pieteikumus iesniedza vēl divi kandidāti - SIA "Civitta Latvija" un "InnoMatrix", un arī šajā iepirkuma noslēguma ziņojumā uzņēmumu piedāvātās līgumcenas nav norādītas. Iepirkumu komisija "Civitta Latvija" piedāvājumam piešķīra 57 punktus, "InnoMatrix" - 71 punktu, bet "Latvijas faktiem" - 80 punktus.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Latvijas fakti" 2023.gadā strādāja ar 818 233 eiro apgrozījumu un 225 955 eiro peļņu. Uzņēmums reģistrēts 2004.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2900 eiro. "Latvijas fakti" 58% kapitāldaļu pieder Aigaram Freimanim un 42% pieder Somijā reģistrētajam uzņēmumam "Taloustutkimus".
Kopējais respondentu skaits aptaujās abos pētījumos paredzēts ne mazāks kā 1200.
Mediju satura lietošanas paradumu pētījumā aptaujas mērķa grupas ir visi Latvijas iedzīvotāji vecuma grupā no 16 gadiem un vecāki, tajā skaitā mazākumtautību Latvijas iedzīvotāji un jaunieši vecumā no 16 līdz 30 gadiem. Tāpat šajā pētījumā atsevišķā sadaļā tiks ietverts vismaz piecu ekspertu vērtējums par pētījuma aptaujā uzdotajiem jautājumiem.
Savukārt otrs pētījums reprezentatīvi aptvers visu Latvijas teritoriju. No septembra līdz oktobrim plānots aptaujāt ne mazāk kā 1200 Latvijas pastāvīgo iedzīvotāju vecumā no 15 gadiem.
Līdztekus šajā pētījumā lūkos noskaidrot arī iedzīvotāju informētību par mākslīgā intelekta pielietošanu medijos, kā arī tiks pētītas iedzīvotāju prasmes patērēt un pielietot mākslīgā intelekta rīkus mediju patērēšanā un satura veidošanā.
Abi pētījumi "Latvijas faktiem" būs jāveic līdz 2024.gada 2.decembrim.
"Latvijas fakti" pētīs iedzīvotāju mediju lietošanas paradumus un tehnoloģiju izmantošanas ieradumus
LETA 21.09.2024
Aizputē un Vārmē notiks Valsts kancelejas rīkotās sarunas par Latvijas nākotnes attīstību
LETA 21.03.2025
Rīga, 21.marts, LETA. Šodien Aizputē un Vārmē notiks Valsts kancelejas rīkotās sarunas jeb "Dialoga apļi" sabiedrības viedokļa izzināšanai par valsts nākotnes attīstību līdz 2050.gadam, liecina informācija Ministru kabineta (MK) mājaslapā.
"Dialoga
...
Tiesa turpinās skatīt bijušā policijas ģenerāļa krimināllietu par personas nonāvēšanu medību laikā
LETA 21.03.2025
Rīga, 21.marts, LETA. Rīgas rajona tiesa Jūrmalā šodien plkst.11 turpinās skatīt krimināllietu pret bijušo Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes priekšnieku, ģenerāli Juri Šulti par personas nonāvēšanu medību laikā, aģentūra LETA noskaidroja tiesā
...
"Valsts aizsardzības korporācijai" līdz 2036.gadam jāizveido vismaz divas jaunas militāro produktu ražotnes
LETA 21.03.2025
Rīga, 21.marts, LETA. Valsts militārās rūpniecības uzņēmumam SIA "Valsts aizsardzības korporācija" līdz 2036.gadam jāizveido vismaz divas jaunas militāro produktu ražotnes, teikts valdības apstiprinātajā aizsardzības industrijas un inovāciju atbalsta
...