Rīga, 21.sept., LETA. Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) iepirkumos pētījumiem par Latvijas iedzīvotāju mediju saturu lietošanas paradumiem un iedzīvotāju prasmēm un ieradumiem lietot tehnoloģijas mediju pakalpojumu saņemšanai uzvarējis SIA "Latvijas fakti", liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā.
Pētījumu par Latvijas iedzīvotāju mediju saturu lietošanas paradumiem "Latvijas fakti" piedāvāja izstrādāt par 20 048 eiro, bet pētījumu par iedzīvotāju prasmēm un ieradumiem lietot tehnoloģijas mediju pakalpojumu saņemšanai - par 17 688 eiro. Attiecīgi sākotnējās līgumcenas bija paredzētas 20 661 pirmajā pētījumā, bet - 20 000 eiro - otrā.
Konkursā par iedzīvotāju mediju satura lietošanas paradumiem pieteikumu iesniedza vēl viens kandidāts - SIA "InnoMatrix", bet iepirkuma noslēguma ziņojumā tā piedāvātā līgumcena nav norādīta. Iepirkumu komisija "InoMatrix" novērtējusi ar 74 punktiem, bet "Latvijas faktus" - ar 80 punktiem.
Savukārt otrā konkursā pieteikumus iesniedza vēl divi kandidāti - SIA "Civitta Latvija" un "InnoMatrix", un arī šajā iepirkuma noslēguma ziņojumā uzņēmumu piedāvātās līgumcenas nav norādītas. Iepirkumu komisija "Civitta Latvija" piedāvājumam piešķīra 57 punktus, "InnoMatrix" - 71 punktu, bet "Latvijas faktiem" - 80 punktus.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Latvijas fakti" 2023.gadā strādāja ar 818 233 eiro apgrozījumu un 225 955 eiro peļņu. Uzņēmums reģistrēts 2004.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2900 eiro. "Latvijas fakti" 58% kapitāldaļu pieder Aigaram Freimanim un 42% pieder Somijā reģistrētajam uzņēmumam "Taloustutkimus".
Kopējais respondentu skaits aptaujās abos pētījumos paredzēts ne mazāks kā 1200.
Mediju satura lietošanas paradumu pētījumā aptaujas mērķa grupas ir visi Latvijas iedzīvotāji vecuma grupā no 16 gadiem un vecāki, tajā skaitā mazākumtautību Latvijas iedzīvotāji un jaunieši vecumā no 16 līdz 30 gadiem. Tāpat šajā pētījumā atsevišķā sadaļā tiks ietverts vismaz piecu ekspertu vērtējums par pētījuma aptaujā uzdotajiem jautājumiem.
Savukārt otrs pētījums reprezentatīvi aptvers visu Latvijas teritoriju. No septembra līdz oktobrim plānots aptaujāt ne mazāk kā 1200 Latvijas pastāvīgo iedzīvotāju vecumā no 15 gadiem.
Līdztekus šajā pētījumā lūkos noskaidrot arī iedzīvotāju informētību par mākslīgā intelekta pielietošanu medijos, kā arī tiks pētītas iedzīvotāju prasmes patērēt un pielietot mākslīgā intelekta rīkus mediju patērēšanā un satura veidošanā.
Abi pētījumi "Latvijas faktiem" būs jāveic līdz 2024.gada 2.decembrim.
"Latvijas fakti" pētīs iedzīvotāju mediju lietošanas paradumus un tehnoloģiju izmantošanas ieradumus
LETA 21.09.2024
Ierosināts būvfirmas "BMGS" tiesiskās aizsardzības process
LETA 14.02.2025
Rīga, 14.febr., LETA. Ierosināts krietni ieilgušajā dzelzceļa peronu modernizācijas projektā iesaistītās būvfirmas "BMGS" tiesiskās aizsardzības process, liecina "Firmas.lv" informācija.
Rīgas pilsētas tiesa tiesiskās aizsardzības procesa lietu iero
...
Iznāks žurnāla "Ir" izdevēja jaunais žurnāls bērniem - "Lasis"
LETA 14.02.2025
Rīga, 14.febr., LETA. Žurnāla "Ir" izdevējs AS "Cits medijs" no šodienas izdos jaunu žurnālu bērniem - "Lasis", liecina informācija "ir.lv" mājaslapā.
Žurnālā būs pieejami stāsti, komiksi, dzejoļi, mīklas un uzdevumi.
Kā raksturots izdevēju mājasla
...
"Novaturas" grupas apgrozījums janvārī provizoriski sarucis par 15%
LETA 14.02.2025
Rīga, 14.febr., LETA. Baltijas tūroperatora "Novaturas" grupa, kurā ietilpst arī Latvijas SIA "Novatours", šogad janvārī provizoriski strādāja ar 9,1 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 15% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, aģentūru LETA informēj
...