"Eleving Group" peļņa deviņos mēnešos sasniegusi 21,9 miljonus eiro

Rīga, 11.nov., LETA. Nebanku kreditētāja "Eleving Group" peļņa šogad deviņos mēnešos bija 21,9 miljoni eiro, kas ir par 14,7% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, aģentūrai LETA pavēstīja "Eleving Group" pārstāvji.

Savukārt "Eleving Group" apgrozījums 2024.gada deviņos mēnešos bija 157,9 miljoni eiro, kas ir par gandrīz 17% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, kompānijai turpinot uzturēt līdzsvarotu ieņēmumu plūsmu visos galvenajos darbības segmentos, norāda kompānijā.

Nomas un atgriezeniskā līzinga produktu ieņēmumi šogad deviņos mēnešos bija 53,1 miljons eiro, bet elastīgās nomas un transportlīdzekļu abonēšanas produktu - 34,8 miljoni eiro. Savukārt ieņēmumi no patēriņa finansēšanas produktiem deviņos mēnešos bija 70 miljoni eiro.

Kompānijas neto portfelis gada laikā ir palielinājies par 9%, septembra beigās sasniedzot 346,2 miljonus eiro pretstatā 317,5 miljoniem eiro gadu iepriekš.

Bizness Baltijas valstīs kopējā "Eleving Group" portfelī veido 15,1% jeb 52,4 miljonus eiro. Apjoma ziņā lielākais Baltijas portfelis ir Lietuvā, seko Igaunijas un Latvijas portfelis.

Pašlaik 55% no grupas portfeļa atrodas Eiropā, 32% - Āfrikā un 13% - pārējā pasaulē. "Eleving Group" reģistrēto klientu bāze pārsniedz 1,3 miljonus, savukārt kopējā izsniegto aizdevumu summa tuvojas 1,9 miljardiem eiro.

"Eleving Group" izpilddirektors Modests Sudņus informē, ka 2024.gada trešais ceturksnis iezīmē būtisku pagrieziena punktu "Eleving Group" attīstībā, jo sākotnējā akciju publiskā piedāvājuma (IPO) laikā piesaistīti vairāk nekā 4500 jauni akcionāri un 29 miljoni eiro pašu kapitāla formā. Iegūtie līdzekļi tiks izmantoti, lai nākamo trīs gadu laikā dubultotu uzņēmuma biznesu. Īstermiņā plānots šos līdzekļus izmantot, lai stiprinātu grupas rentabilitāti un optimizētu finansējuma piesaistes izmaksas.

Sudņus min, ka elastīgās nomas un transportlīdzekļu abonēšanas segmentā atsevišķās valstīs biznesa apmēri ir mēreni un kontrolēti samazinājušies, bet Ugandas motociklu-taksometru finansēšanas portfelī novērota krietni straujāka izaugsme. Turklāt Ugandā, līdzīgi kā Kenijā, panākti labi rezultāti elektrisko motociklu finansēšanas jomā.

Uzņēmums pēc IPO ir apņēmies izmantot daļu no IPO ieņēmumiem, lai atmaksātu subordinētās nenodrošinātās obligācijas. Paredzēts, ka šis lēmums ļaus ietaupīt aptuveni divus miljonus eiro gadā, tādējādi palielinot uzņēmuma rentabilitāti.

"Eleving Group" peļņa 2023.gada deviņos mēnešos bija 19,1 miljons eiro.

Savukārt "Eleving Group" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 191,1 miljons eiro, kas ir par 8,9% vairāk nekā 2022.gadā, bet koncerna peļņa pieauga par 69,6%, sasniedzot 23,4 miljonus eiro.

"Eleving Group", kas 2012.gadā tika dibināts ar "Mogo Finance" nosaukumu, šobrīd strādā 16 pasaules tirgos, piedāvājot finanšu pakalpojumus mobilitātes un patēriņa segmentos. Grupā ietilpst transportlīdzekļu finansēšanas segmenta zīmoli "Mogo", "Primero", "Renti" un "OX Drive", kā arī patēriņa finansēšanas zīmoli "Kredo", "Sebo", "Tigo" un "Express Credit".

Pēc nosaukuma maiņas "Mogo" zīmols tika saglabāts kā produktu zīmols gan Latvijā, gan arī ir pārstāvēts visos transportlīdzekļu finansēšanas tirgos "Eleving Group" produktu portfelī. Grupas galvenā mītne ir Latvijā. "Eleving Group" veic saimniecisko darbību Baltijā un Eiropā, Kaukāza un Centrālāzijas reģionos, kā arī Austrumāfrikā.

Kompānija "Mogo" reģistrēta 2012.gadā, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Aigars Kesenfelds. "Mogo" Latvijā piedāvā līzinga, atgriezeniskā līzinga un auto nomas pakalpojumus.