Pamata un vidējā izglītībā finansējuma apjoms ir pietiekami liels, taču ir jānovērš šo līdzekļu neefektīva izmantošana, tostarp, izstrādājot un ieviešot ekonomiski pamatotu un ilgtspējīgu skolu tīkla optimizācijas stratēģiju. Joprojām būtiska pamata un vidējās izglītības problēma ir nevienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai izglītībai dažādos reģionos un sadrumstalota izglītības sistēma. Savukārt augstākajā izglītībā un zinātnē finansējums jau gadiem atpaliek no Eiropas Savienības (ES) vidējā, skaidri apliecinot nepieciešamību to palielināt. Kopējie ieguldījumi pētniecībā Latvijā veido vien 0,69% no iekšzemes kopprodukta. Augstākās izglītības efektivitātes un konkurētspējas paaugstināšanai svarīga ir pāreja uz institucionālo finansējumu no 2024. gada 1. janvāra, kas paredz atteikšanos no stingra regulējuma par noteiktu studentu skaitu konkrētās studiju programmās un valsts budžeta finansējumu to apmācībai, tajā vietā izvirzot rezultatīvus rādītājus – absolventu skaitu.