Iepriekš daudz esam runājuši, ka karš Ukrainā, pirms tam arī Covid-19 pandēmija, mediju tirgū ieviesa neparedzētas korekcijas. Arī 2022. gads nebija izņēmums – ārējo faktoru dēļ mainījies gan reklāmas tirgus, gan arī režīms, kādā strādā ziņu dienesti, no kuriem pieprasa tūlītēju un precīzu informāciju no notikumu epicentriem. Mediju organizācijas mēģina aizpildīt tukšo lauciņu, ieguldot resursus, lai nodrošinātu saturu krieviski runājošajai Latvijas iedzīvotāju daļai. Tajā pašā laikā inflācijas dēļ strauji pieauga vietējā satura ražošanas un ārvalstu satura iepirkšanas izmaksas. Visu izmaiņu rezultātā diemžēl pieaudzis arī pieprasījums pēc pirātiskā satura – liela daļa no aizliegtā satura tika pārvirzīta uz tā saucamo “pelēko zonu”. Galvenie Latvijas mediju izaicinājumi 2023. gadā joprojām ir visu Latvijas iedzīvotāju, ne tikai latviešu valodā runājošo, uzrunāšana un plašsaziņas līdzekļu patēriņa veidu transformācija.