"LVR Flotes" 10,5 miljonu eiro vērto jauno ledus klases kuģi ekspluatācijā plāno nodot novembrī

Rīga, 23.sept., LETA. Rīgas brīvostas pārvaldes meitassabiedrības SIA "LVR Flote" 10,498 miljonu eiro vērto jauno daudzfunkcionālo hibrīdpiedziņas ledus klases kuģi plāno nodot ekspluatācijā un ieviest flotē līdz novembra beigām, aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārvaldē.

Patlaban jaunā kuģa būvniecības darbi Igaunijas kuģu būvētavā "Baltic Workboats" ir pabeigti 85% apmērā, ievērojot plānoto grafiku un budžetu. Galvenās būvniecības fāzes, ieskaitot korpusa izgatavošanu un sākotnējo aprīkošanu, ir noslēgušās un šobrīd kuģu būvētavā notiek būvniecības noslēguma darbi.

Kuģu būvētavā patlaban notiek hibrīdpiedziņas sistēmas uzstādīšana, kas uzlabos kuģa darbības efektivitāti un samazinās ietekmi uz vidi. Hibrīdpiedziņas sistēma ir izstrādāta, lai palīdzētu samazināt emisijas, troksni un ekspluatācijas izmaksas, kā arī veicinātu degvielas ekonomiju un nodrošinātu kuģošanu elektriskā režīmā lēna ātruma manevrēšanas laikā, skaidro brīvostas pārvaldē.

Brīvostā norāda, ka šī sistēma atbilst vides prasībām, kas ir piemērojamas šāda tipa kuģiem visā pasaulē. Hibrīdpiedziņas sistēmas risinājums ir tieši pielāgots "LVR Flote" pakalpojumu sniegšanas vajadzībām. Tas nodrošina lielāku kuģa autonomiju dažādās ostās un piestātnēs, jo akumulatora uzlādei nav nepieciešams augstas jaudas pieslēgums.

Plānots, ka jaunais kuģis uzlabos "LVR Flote" operacionālās spējas ledus laušanas jomā, navigācijas tehnisko līdzekļu apkalpošanā, hidrogrāfijas mērījumu veikšanā un citu tehniskā atbalsta darbu veikšanā Latvijas ostās, kā arī sniegs iespējas sadarbības projektiem aizsardzības un jūras inovāciju jomā. Projekts ir daļa no "LVR Flote" attīstības stratēģijas - līdz 2026.gadam veikt ostas tehniskās flotes modernizāciju, pakāpeniski ieviešot atjaunojamo energoresursu izmantošanas tehnoloģijas.

Vienlaikus brīvostā atzīmē, ka ar hibrīdpiedzinu aprīkotā kuģa iegāde sekmēs arī Rīgas brīvostas stratēģisko mērķu sasniegšanu - uzturēt drošu un ilgtspējīgu kuģu infrastruktūru, kā arī mazināt ostas darbības ietekmi uz vidi. Hibrīdpiedziņas kuģi ikdienas darbībā būtiski samazina fosilās degvielas emisijas, veicina klimatneitralitātes un dekarbonizācijas mērķu sasniegšanu.

Tāpat projekta īstenošana sekmēs militārās mobilitātes spējas - vajadzības gadījumā daudzfunkcionālais kuģis sniegs atbalstu Latvijas robežsardzes un krasta apsardzes dienestiem, jo kuģis būs piemērots arī militāras nozīmes aprīkojuma un personāla pārvadāšanai, piebilst brīvostā.

Projektu par mūsdienīga un efektīva ledlauža iegādi ledus laušanas nodrošināšanai Rīgas jūras līcī "LVR Flote" un Rīgas brīvostas pārvalde sāka 2022.gada beigās, un 2023.gada novembrī atbilstoši atklātā konkursa rezultātiem "LVR Flote" noslēdza līgumu par jaunā kuģa piegādi ar Igaunijas kuģu būvētavu "Baltic Workboats", kuras ražotne atrodas Sāremā.

Atbilstoši noslēgtajam līgumam kopējās investīcijas jaunā kuģa iegādei ir 10,498 miljoni eiro, tostarp 5,076 miljoni eiro ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides aģentūras (CINEA) līdzfinansējums, kas saņemts Transporta militārās mobilitātes programmas (CEF) ietvaros.

Jau ziņots, ka "LVR Flote" apgrozījums pagājušajā gadā bija 10,59 miljoni eiro, kas ir par 33,9% vairāk nekā gadu iepriekš, taču kompānija cieta zaudējumus 350 252 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, liecina informācija "Firmas.lv".

"LVR Flote" sniedz ostas pakalpojumus Rīgas brīvostā. Uzņēmums reģistrēts 2010.gadā, un tā pamatkapitāls ir 22 859 102 eiro. Kompānijas vienīgā īpašniece ir Rīgas brīvostas pārvalde.