Dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācijai Rīgā un Jūrmalā saskaņots būvprojekts minimālā sastāvā

Rīga, 2.jūl., LETA. Dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācijai un attīstībai Rīgā un Jūrmalā saskaņots būvprojekts minimālā sastāvā, aģentūru LETA informēja SIA "Nordes būve" pārstāvji.

Kompānijā norāda, ka dzelzceļa līniju Rīga-Zemitāni, tostarp Brasa, Zasulauks-Bolderāja un Zasulauks-Sloka dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācijas un attīstības projekta laikā ir saņemts Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas saskaņojums būvprojektam minimālajā sastāvā.

Būvprojekta minimālajā sastāvā izstrādātājs ir pilnsabiedrība "Nordes būve BCC", kuras sastāvā ir "Nordes būve" un SIA "Baltic Construction Company (BCC)". Pilnsabiedrība atklāta konkursa rezultātā ieguva tiesības veikt minēto līniju elektrificētā tīkla modernizāciju un attīstību.

Elektrificētā tīkla modernizācijas un būvniecības darbi ir sadalīti 17 daļās, kur katrai daļai izstrādā atsevišķu būvprojekta dokumentāciju. Pēc būvprojekta minimālajā sastāvā saskaņošanas, sekos būvprojektu izstrāde un saskaņošana ar pasūtītāju, Valsts dzelzceļa tehnisko inspekciju un citām iesaistītajām pusēm.

Plānots, ka pirmos būvdarbus sāks šā gada beigās.

Kompānijā atzīmē, ka "Nordes būve BCC" ir ieguvusi tiesības veikt dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju un attīstību pēc principa "projektē un būvē", kas nozīmē, ka piegādātājs gan izstrādā būvprojektu, gan veic būvdarbus atbilstoši šim būvprojektam. Kopumā pārbūves 100 kilometru elektrificētā tīkla. Darbu pasūtītājs ir VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz).

LETA jau ziņoja, ka LDz izsludinātajā konkursā dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācijai par uzvarētāju atzīta personu apvienība "Nordes būve & BCC", kuras piedāvātā līgumcena ir 58,692 miljoni eiro.

Iepirkumā paredzēta kontakttīklu izbūve ar perspektīvu pārejai no trīs kilovoltu līdzstrāvas vilces uz 25 kilovoltu maiņstrāvas vilci dzelzceļa līnijās Rīga-Zemitāni (tostarp Brasa), Zasulauks-Bolderāja un Zasulauks-Sloka.

Paredzētais darbu izpildes termiņš ir 760 dienu, kas ir ne ilgāk kā 2026.gada 30.janvāris.

Jau ziņots, ka "Nordes būve" reģistrēta 2016.gadā, un tās pamatkapitāls ir 3000 eiro. "Nordes būve" īpašnieks ir Vācijas uzņēmums "BIH - Baltische Industrieholding GmbH". Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Vācijas pilsonis Konstantīns Panovko. "Nordes būve" 2023.gadā strādāja ar 16,811 miljonu eiro apgrozījumu un 569 405 eiro peļņu, liecina informācija "Firmas.lv".

Savukārt "Baltic Construction Company (BCC)" reģistrēta 2008.gadā, un tās pamatkapitāls ir 7112 eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2022.gadā bija 17,238 miljoni eiro, kas ir par 22,6% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās vairākkārtīgi - līdz 1,077 miljoniem eiro. Kompānijas 2023.gada finanšu rezultāti pagaidām nav publiskoti. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir AS "Ces technology", kuras vienīgais īpašnieks ir Arturs Komarovs.

Tāpat vēstīts, ka LDz koncerna apgrozījums pērn bija 263,529 miljoni eiro, kas ir par 3,4% vairāk nekā 2022.gadā, taču koncerns cieta 3,231 miljona eiro zaudējumus.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums.